Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Byta ut Cmore abonnemang mot ett streaming abonnemang

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger

    Byta ut Cmore abonnemang mot ett streaming abonnemang

    Jag jag ett idag Cmore och ett fungerande LAN-nätverk hemma. Allt har i princip funkat bra under ett antal år nu med newcs och mgcamd. Det jag kom att fundera över, var om jag i stället kunde gå över till ett streaming-abbonnemang från Cmore, Viasat, Telia eller annan leverantör - för att sedan via en dator få den till en av mina Dreamboxar och dela ut till mina andra Dreamboxar. Anledningen är att Cmore-abbonnemanget är dyrt om man vill se en del matcher i Elitserien plus en del annan sport - och streaming-abbonnemangen verkar klart billigare.
    Mitt bredband ligger på ca 20 Mb/s

    Är detta möjligt? Vill då såklart även fortsättningsvis kunna se allt på samtliga dreamboxar ...
    Om JA, är i så fall alla Internetleverantörers streaming-abbonnemang möjliga att använda?
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Tveksamt om det skulle funka med Telia, där är man bunden till deras boxar och det är IPTV med mjukvarukryptering istället för smartcard, är dock osäker på om man kan använda en dator, tror inte det i alla fall. Däremot sist jag tittade kunde man hyra film från dem till sin dator, det gick inte tidigare. Sedan för att titta på deras TV-kanaler måste du vara ansluten till deras nät eller ha abonnemang mot Telia, via stadsnät osv går det inte.

    Det kanske har ändrats men inget jag i sådana fall känner till. Det gäller då IPTV från Telia, inte internet, för där finns dom numera i vissa stadsnät, precis som comhem. Fast comhem finns ju i mycket liten skala på IPTV fronten, i alla fall än så länge.

    Om någon annan är mer uppdaterad och vill rätta det jag skrev, pga att det är fel, gör det.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Tack DennisOlof!
    Då vet jag att Telia knappast går. Har för mig att även andra operatörer har streaming-abbonnemang, men här kanske jag är ute och cyklar ;-)
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Liknande ämnen

  1. ang abonnemang
    Av nobben i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-10, 20:47
  2. [LÖST] Abonnemang?
    Av puppa i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-07, 13:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss