Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: mottagare comhem

  1. #1

    mottagare comhem

    Tänkte byta ut min gamla db500c mot något billigt fast med hd möjlighet. Ser att det finns en del olika nu. Clone är inga problem heller. Tips och var man köper billigt.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    alibaba kanske

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Du kan ju alltid köra seasoninterface direkt i ca-modulen i din HD-tv.
    Kom ihåg att använda en ICKE HD-modul så fungerar det bra.
    SVT1 HD, SVT2 HD, TV4 HD, Cmore series HD, och Fox HD fungerar i skrivande stund att dela resten av HD-kanalerna använder chip pairing.

    MVH

    Citat Ursprungligen postat av eken74 Visa inlägg
    Tänkte byta ut min gamla db500c mot något billigt fast med hd möjlighet. Ser att det finns en del olika nu. Clone är inga problem heller. Tips och var man köper billigt.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  4. #4
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Du kan ju alltid köra seasoninterface direkt i ca-modulen i din HD-tv.
    Kom ihåg att använda en ICKE HD-modul så fungerar det bra.
    SVT1 HD, SVT2 HD, TV4 HD, Cmore series HD, och Fox HD fungerar i skrivande stund att dela resten av HD-kanalerna använder chip pairing.

    MVH
    Viasat 16 HD & Eurosport 2 HD är inte heller pairade vad det verkar...

  5. #5
    Har en cam dock HD.. Och interface kräver ju dator :S Vill ha så få saker som möjligt framme.. Tänkte 500 hd men finns ju massa nya saker nu.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Dator och dator........det räcker med en router med openwrt eller en raspberry pi som har lincardemu-0.21a installerat.

    Alternativt en Alex-cs klient.

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  7. #7
    Går det köra ccam på en router eller raspberry? Finns det någon guide på göra en klient då jag aldrig gjort detta?

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    529
    Tackad
    38 gånger
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Dator och dator........det räcker med en router med openwrt eller en raspberry pi som har lincardemu-0.21a installerat.

    Alternativt en Alex-cs klient.

    MVH
    Var kan man hämta lincardemu kompilerad för raspberry? (eller källkoden till lincerdemu men den är väl inte publik?)

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Jo den är publik

    Om du söker efter en tråd som heter "Funkar lincardemu?" så hittar du allt du behöver veta för att lyckas.

    MVH
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Var kan man hämta lincardemu kompilerad för raspberry? (eller källkoden till lincerdemu men den är väl inte publik?)
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  10. #10
    Blir till att köpa en rpi i morgon Sedan har jag mycket att lära.. Men det blir mycket att köpa rätta mig om jag har fel, behöver en ej hd cam i tvn, interface, omvandlare usb till seriell

    eller skulle denna duga http://www.teknikmagasinet.se/produk...link-tl-mr3020
    Senast redigerad av eken74 den 2014-12-28 klockan 12:03.

Liknande ämnen

  1. Hd mottagare till comhem
    Av pazante i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 19:51
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 06:18
  3. vill köpa comhem mottagare
    Av Chilesat i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-28, 14:03
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 09:26
  5. ComHem mottagare?
    Av pitan i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-09, 14:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss