Det går! jag har cat6 å ktv 4.8/1.0 i ett vp 16 3 meters med två 90 graders böjar.. bara lite mer pill![]()
Det går! jag har cat6 å ktv 4.8/1.0 i ett vp 16 3 meters med två 90 graders böjar.. bara lite mer pill![]()
Jag gillar den där mini-koaxen! Den var lätt att jobba med och fungerade bra.
Det visade sig att mitt hål var 12-13 mm. Jag hade för mig att jag borrat med 16mm men tydligen var det bara 12mm borr som jag borrat med. Likväl rymdes en cat6 nätverkskabel och 2 st. mini-koax i hålet. Perfekt!![]()
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
atomized, du hittade redan kabeln. Så länge man har en "kort kabel" t.ex. 5-10meter och inte längre, kan man köra med tjock kabel, eller supertunn, har inte så stor praktiskt betydelse och signalförlusterna i kabeln blir inte tillräckligt stora för att man ska märka något. Alltså tunn kabel, så kort som möjligt.
Kjell har mycket prylar, bra affär, OK priser, handlar där till och från.
DennisOlof köper man en bra minicoax så kan man dra den ganska långt utan så stor förlust
så är inte så stor skillnad på 0,8 elr 1,0 mot mini coax av bra kvalitet
jo1, jo det går säkert att dra längre, men jag tänkte mer "desto kortare desto bättre". Och sedan så tänkte jag att han kanske skulle köra på 0.5 (tror det är minsta). Då blir det rätt stora förluster, men så länge kabeln är mycket kort så bör det funka.
Men det är klart, större hål är bättre![]()