Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Telnet Disconnected

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2011
    Inlägg
    69
    Tackad
    3 gånger

    Telnet Disconnected

    Helt plötsligt kan jag inte längre logga in på min Vu Solo, gjorde det senast för cirka en månad sedan utan problem men nu fungerar det inte.
    Jag använder Openpli 4.0 och har provat att både göra fabriksåterställning och att flasha om boxen med senaste Openpli men lyckas ändå inte.

    Om jag kör DCC (vilket jag alltid gjort förut) så står det först Telnet Connected och sedan Telnet Disconnected, längst upp står det Dreambox login Failed (har aldrig ändrat något lösenord och fram tills idag har det fungerat bra med standard lösenordet "dreambox").

    Om jag provar Putty så får jag Connection Refused.

    Kör jag nätverkstest i menyn så blir alla punkter gröna, så det ser OK ut.

    Någon som har en aning om vad det kan vara?
    Senast redigerad av FkEriksson den 2014-11-22 klockan 10:11.

  2. #2
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Står det dreambox login failed så brukar det vara för att den inte har rätt ipnummer. Putty fungerar inte heller den så du måste ha angivit fel ip. Gå in på routerns sida och titta efter boxens ip.

    Sen om jag inte inns fel så har inte vu+ något lösen utan man logga in med root oc lösenordet lämnas blankt.
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  3. #3
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Avinstallera openwebif och och installera igen kolla om det blir nån skilland?
    Har du valt själv en ip adress på adapterinställningar använd DHCP? om du har gjort det Välj =Ja instället och testa.
    Senast redigerad av Ibrahim den 2014-11-22 klockan 10:24.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2011
    Inlägg
    69
    Tackad
    3 gånger
    Tack för snabba svar! Nu fungerar det men jag vet egentligen inte varför.... Provade lite allt möjligt som att installera om DCC, flasha om boxen, stänga av brandväggen och plötsligt fungerade det bara.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av FkEriksson Visa inlägg
    Helt plötsligt kan jag inte längre logga in på min Vu Solo, gjorde det senast för cirka en månad sedan utan problem men nu fungerar det inte.
    Jag använder Openpli 4.0 och har provat att både göra fabriksåterställning och att flasha om boxen med senaste Openpli men lyckas ändå inte.

    Om jag kör DCC (vilket jag alltid gjort förut) så står det först Telnet Connected och sedan Telnet Disconnected, längst upp står det Dreambox login Failed (har aldrig ändrat något lösenord och fram tills idag har det fungerat bra med standard lösenordet "dreambox").

    Om jag provar Putty så får jag Connection Refused.

    Kör jag nätverkstest i menyn så blir alla punkter gröna, så det ser OK ut.

    Någon som har en aning om vad det kan vara?
    Samma här. det är bara Om jag provar Putty så får jag Connection Refused.

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm

    Se till att välja telnet och inte ssh som är standard i putty

  7. #7
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Har du läst på lite om putty nu Matkoh? Vill minnas att i en annan så viaste du inte vad det var. Eller har du blivit en Windowsanvändare haha. Nåväl ha det gött.
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av nicolito Visa inlägg
    Har du läst på lite om putty nu Matkoh? Vill minnas att i en annan så viaste du inte vad det var. Eller har du blivit en Windowsanvändare haha. Nåväl ha det gött.
    Man lär sig nya saker varje dag.Det viktiga är att man är hjälpsam vore sig om man har lärst sig själv eller genom annan vilket matkoh gör.
    Bra om du kan minna att du kröp innan du kunde gå.

  9. #9
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Ironi verkar inte vara din största sida, men nåväl det är tur forumet har dig. Hmmm världsklass
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss