Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Är det kört utan PPUA?

  1. #1

    Är det kört utan PPUA?

    Är ny när det gäller detta, jag har läst runt lite här och på andra forum men har ett par frågor.

    Jag tänkte göra ett AU-slipstream-kort till ComHem och en Sagem-box och har alla OP-koder. Men är det helt kört om jag inte har tillgång till ett orginalkort och kan extrakta PPUA, serial och MK-nycklar? Eller kan jag göra ett remote-kort istället och slippa det? Om jag har förstått det rätt så måste jag ändå ha minst en serial för att kunna göra ett remote-kort. Så är det kört för mig?

    Tack för ett bra forum ComHit, har fått svar på det mesta här!

  2. #2
    Gäst
    För att göra AU på CH krävs idag PPUA+mk01 på ident 008800. Inget annat. Hur du får tag i dessa är upp till dig, men du får inte tigga koder i forumet.

    För remote behövs egentligen bara ident 008800. mk's, PPUA och UA låter du vara nollade. Men passa på att lägg in aktuella opkeys + 08. Tag en av exempelfilerna så är allt klart utom opkeys.

    /Spock

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Spock
    Men passa på att lägg in aktuella opkeys + 08
    08? Är det MK-08 du menar eller?

Liknande ämnen

  1. saxat från s**ps**p...KÖRT
    Av steffe06 i forum Canal Digital
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2005-03-24, 06:53
  2. Nuär det kört
    Av bojorgen i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-23, 09:51
  3. Nu är det kört!!
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-02-10, 22:55
  4. [LÖST] Vakna grabbar, det är kört nu!
    Av blund i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 21:57
  5. kört fast
    Av caspian i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-28, 16:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss