Det är i satellites.xml du får ändra lite för att få till det. Finns i filarkivet har jag för mig. Hojta till annars för jag har en färdig annars.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det är i satellites.xml du får ändra lite för att få till det. Finns i filarkivet har jag för mig. Hojta till annars för jag har en färdig annars.
Tack, men jag fick till det. Hämtade terrest.xml från min Vu+Duo2 där jag visste att HD -frekvenserna fanns med. Funkar bra, men jag behöver nog en bättre UTF - ANTENN för säkrare mottagning.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD
Men jag undrar över varför trippeltunern INTE fungerar tillsammans med LT - img.
Senast redigerad av Stickan den 2014-12-20 klockan 12:27.
Du behöver endast editera din satellites.xml så funkar den i 8k med. Har en trip tuner i min 8k
Vilken IMG?
Jag gör väl något avgörande fel. Men jag har klumpat ihop terrest, cable och sat i satellite.xml. Så gjorde jag när trippeln sat i Sunray och då funkade det.
Skall jag avaktivera de två fasta sattunerna? Något annat att tänka på?
Om du följer vad idjoha skriver här http://www.comhit.net/showthread.php...kanaler-comhem i inlägg 6 samt editerar din satellites.xml
så funkar det galant. Du behöver inte avaktivera någon tuner. Det är ju en av anledningarna att man köpte en 8k att ha 4 tuners aktiva ;-)