Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Lt x

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    89
    Tackad
    2 gånger

    Lt x

    Är det någon som kör med LT.X? Jag har nu LT 7 och är mycket nöjd. Förr bytte jag alltid till den nyaste versionen men fastnade vid LT 7. Försökte lägga in Lt 9 för ett tag sen men fick aldrig det och funka av någon anledning.
    Vad är det man får med LT.X som inte finns i LT 7?
    Jag har en DM8000.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    kör med lt8 sp2 fungerar fintfint

  3. #3
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Håller med om att LT8 sp2 är en utmärkt img. Betydligt stabilare än efterföljarna enligt min mening.

  4. #4
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    Här kan du läsa om LTX sp1 http://www.lt-forums.org/forum/showt...ion-%283808%29
    Om du kör med LT6.HD skin se till att spara inställningarna på ett flash minne innan du byter till LTX sp1 och återställ inställningarna om du återgå till LT6.HD
    Lite puligare att få in en cam, men den här är lätt att installera http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1315
    Har kört LT sedan fyran kom ut, den är stabil och hela familjen kan den uppdateras högst 2gånger om året
    DM8000 PVR Openpli 8.3

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    89
    Tackad
    2 gånger
    Installera ska inte vara nog problem frågar väl mest om det är värt det. Är LT.X mycket bättre än LT 7 som jag har nu och fungerar klockrent.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    79
    Tackad
    6 gånger
    Inte som jag ser det, har kört LT sedan Lt6.
    Om du installerar det så spara filerna på ett USB och använd dig av LTlinks.
    ln -s /usr/keys /var/keys måste läggas till i /etc/init.d/bootup för att få igång newcamd om du nu använder dig av det.
    Tuta o kör
    DM8000 OpenPli 4
    DM800 OpenPli 2
    DM800 OpenPli 2

  7. #7
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    Funkar det klockrent så kommer det nog att fungera varken bättre eller sämre med 10an

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ArneBajse Visa inlägg
    Installera ska inte vara nog problem frågar väl mest om det är värt det. Är LT.X mycket bättre än LT 7 som jag har nu och fungerar klockrent.
    Det som jag kan komma på som kan vara en fördel är att lt8 och framåt tror jag det var har inbyggd subtitle så man slipper aktivera det manuellt på filmkanaler.
    Jag rekommenderar lt8sp2 då jag tycker att dom nya OE2 imagerna är ostabila när man kör samba share.

  9. #9
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av balob Visa inlägg
    Det som jag kan komma på som kan vara en fördel är att lt8 och framåt tror jag det var har inbyggd subtitle så man slipper aktivera det manuellt på filmkanaler.
    Jag rekommenderar lt8sp2 då jag tycker att dom nya OE2 imagerna är ostabila när man kör samba share.
    Är det därför det har börjat bugga som fan med Samba?
    Det slår mig när du skriver detta att alla mina problem med nätverkshårddisken kan ha börjat när jag uppgraderade ifrån OpenPLi 2.1...

    Typ bilden fryser under timeshift och boxen låser sig i någon minut för att sedan plötsligt hoppa tillbaks. Och då ibland med följden att timeshift stängs av automatiskt.
    Eller halvkorrupta inspelningar där samma fenomen uppstår. Man kan spola fram i en oändlig loop och flera andra skumma grejjer.

    Jag trodde att min router var överbelastad eller höll på att ge upp, men då kanske en nedgradering till OpenPLi 2.1 kan vara värt att testa igen
    OpenPLi 3 är OE2 va?

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    89
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av balob Visa inlägg
    Det som jag kan komma på som kan vara en fördel är att lt8 och framåt tror jag det var har inbyggd subtitle så man slipper aktivera det manuellt på filmkanaler.
    Jag rekommenderar lt8sp2 då jag tycker att dom nya OE2 imagerna är ostabila när man kör samba share.
    Ok, ja då känns det inte som nån direkt större mening med att byta till någon senare version. Tackar för hjälpen.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss