Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Textning OpenAtv.

  1. #1

    Textning OpenAtv.

    Hej!

    Jag har lite problem med textningen på min Dreambox. Det är så att jag är tvungen att starta textningen manuellt på CD:s och Viasats filmkanaler, trots att textningen är inställd på svenska som första val och att den ska autostarta vid omstart. Startar jag sedan om boxen, får jag starta textningen manuellt igen för varje kanal.
    OpenAtv har ju inbyggd textning men måste man ladda ner en annan plugin för att få det att fungera eller? Boxen är en original DB500HDv2 med OpenAtv 4.2 och mgcamd 1.35.

    Mvh Tom

  2. #2
    Hej Tom,

    Jag kör senaste Openatv och mgcamd 1.38 och det funkar klockrent utan någon plugin. Har haft liknand problem som dig fast med Newnigma2 på min andra box.
    Canal Digital NS1130 och VU+ Solo2 OpenATV 5.3
    Toroidal 55 Thor 5/6 & Intelsat 10-02 at 0.8°W

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger
    Tom finns det möjlighet att uppdatera OpenAtv?
    Kan bli fel i scripten/filerna ibland. Och så kan det vara fixat någon dag senare. Så prova att köra en uppdatering om det som sagt går.

  4. #4
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Tom80 Visa inlägg
    Hej!

    Jag har lite problem med textningen på min Dreambox. Det är så att jag är tvungen att starta textningen manuellt på CD:s och Viasats filmkanaler, trots att textningen är inställd på svenska som första val och att den ska autostarta vid omstart. Startar jag sedan om boxen, får jag starta textningen manuellt igen för varje kanal.
    OpenAtv har ju inbyggd textning men måste man ladda ner en annan plugin för att få det att fungera eller? Boxen är en original DB500HDv2 med OpenAtv 4.2 och mgcamd 1.35.

    Mvh Tom
    Du behöver inte ladda ner nåt gå in på meny-inställningar-system-Automatiskt språkval
    Audio språkval 1 ..................Svenska
    Språkval undertext 1 ............Svenska
    EPG språkval 1.....................Svenska
    spara med grön knapp klart.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  5. #5
    Hej!

    Jag har en version av OpenAtv som är sen 10 November i år. Ska prova att byta image. Annars har jag provat allt ovanstående utan resultat. Jag startade även om boxen efteråt.
    Kan tillägga att jag även har samma problem på min original 7020HD med openpli i. Där har jag bulls text som plugin.
    Jag gör säkert något fel eftersom man måste starta om texten på varje filmkanal manuellt. Finns det något startscript man kan använda sig av i båda fallen?

    Mvh Tom

Liknande ämnen

  1. OpenATV 4.1 hyllar VM
    Av Freelock i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-06-15, 22:20
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-05-30, 21:18
  3. mgcamd - openATV 4.0
    Av SnaBel@ i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-03-22, 06:07
  4. Ang Textning
    Av insane-2011 i forum Dreambox
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-04-27, 19:32
  5. Röd textning
    Av ComD i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 00:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss