Finns flera trådar där på forumet hur du gör det.
Kommer inte ihåg men det var något jag inte fick till.... tror det var med några lite knäppa plugins jag har.
så jag la ner lite tid så jag har ett eget "uppgradera-script"
med lite cp från katalog på hårddisken, opkg install *.ipk, updatering av path, komplettering rc mm
och med detta script lätt mindre än 15 min.
Ja jag var inne på att göra ett skript också. Har ju redan börjat på ett då jag har gjort lite softlänkar osv. Så det kanske inte är så dumt att fortsätta på.
Problemet för min del är att jag inte är helt säker på vad jag behöver göra backup på. Men det lär man väl sig.
lägga med opkg install i skriptet är ju bra.
Göra ett för backup och ett för restore :-)
Här är min lathund för att installera om min Vu+ Duo2. Kanallistorna har jag sparat i DreamboxEdit och jag ser till att jag har en kopia av softcam-filerna.
En del av det som nämns i punkt 6 och 7 kanske är lite överkurs och specifikt för mina önskemål (.ssh, .profile, smb.conf).Installera Vu+ Duo2
1. Kör in programvara från USB-minne.
2. Gå igenom setup guide.
Ställ in DiseqC A=Thor B=Astra4.8E
Ställ IP-adress
Ställ in språk på textning och EPG
3. Sätt ett lösenord på root
4. Kör på Kanallista med DBE.
5. ftp:a över installationsfil för CCcam cccam-2.3.0_blackhole2_all.ipk till /hdd
Installera Cccam:
opkg install /hdd/cccam-2.3.0_blackhole2_all.ipk
6. FTP:a över CCcam.cfg och .ssh samt .profile (/home/root)
chmod 600 .ssh
7. Editera /etc/samba/smb.conf. Ändra workgroup och kommentera bort [Configuration] utdelningen.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Jo självklart är det överkurs att editerasamban
lättare med cp eller det något svårare echo
tja kanske packa upp personalbackup.bh5 (tror jag den heter) med 7-zip till en mapp på hårddisken i boxen, så kan du börja därifrån.
kanske komplettera med /etc/samba
kanske lite från /usr/share ... tex fonts om du har några egna
osv mm
... vuplus-bootlogo om du använder egna sådana
opkg list-installed kan ju vara en bra ledtråd oxå
splashen vet jag inte hur man gör med så den kommer utanför mitt script, säkert lösbart
Ahh ! Jag har öppnat en del andra backuper, och det har varit filer som root_cfe_auto.bin och likn som jag inte har antagit att jag kan ta ut något data ifrån. Kör ubuntu så har inte 7Zip och inte testat att öppna just denna backup med 7zip. Har inte lyckats öppna den med archive manager i ubuntu. Kan säkert gå om man anstränger sig.
Men det är ett superbra tips skall genast boota om till windows och testa (eller finns 7zip till ubuntu med, måste kolla).
/etc/enigma2 katalogen har jag koll på. /usr/share har jag tittat i men inte valt något från där än.
opkg list-installed är ett bra tips.
splashen ?