Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Ny Samsung DSB-H670N - Fastnar på "Vänligen vänta"

  1. #11
    Äntligen ett steg i rätt riktning. Tack för tipset! När jag bootar utan kabeln lyckas jag komma in i menyerna med fjärrkontrollen via knappen "SETUP". Dock verkar menysystemet eller mjukvaran instabil då det ibland blir helt blankt på text i menyerna.
    Några tips om vad jag skall göra för att komma vidare?

  2. #12
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ljtheman Visa inlägg
    Nej, jag kan inte göra något med fjärrkontrollen, detta är innan man kommer till boxens menysystem. Bifogad fil 2234
    Hmm... Har slut på idéer. Deas kanske har något att komma med.

  3. #13
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ljtheman Visa inlägg
    Äntligen ett steg i rätt riktning. Tack för tipset! När jag bootar utan kabeln lyckas jag komma in i menyerna med fjärrkontrollen via knappen "SETUP". Dock verkar menysystemet eller mjukvaran instabil då det ibland blir helt blankt på text i menyerna.
    Några tips om vad jag skall göra för att komma vidare?
    Tänkte väl...

    Jag tror jag hade exakt samma problem som du då. Minns inte helt klart vad jag gjorde men du ska navigera dig till återställningen av boxen.

  4. #14
    Äntligen ett steg i rätt riktning. Tack för tipset! När jag bootar utan kabeln lyckas jag komma in i menyerna med fjärrkontrollen via knappen "SETUP". Dock verkar menysystemet eller mjukvaran aningen instabil då det ibland blir helt blankt på text i menyerna.

  5. #15
    ok, får testas vidare här lite. Kan man plocka fram pin-koderna via konsolen? Inställningar kräver PIN-kod. Har testat med 0000

  6. #16
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ljtheman Visa inlägg
    ok, får testas vidare här lite. Kan man plocka fram pin-koderna via konsolen? Inställningar kräver PIN-kod. Har testat med 0000
    Jag kom in med 0000. Vill inte skrämma upp dig, men efter att jag parade ett kort till boxen så krävde den att kortet skulle sitta i för att jag skulle få komma vidare till återställningen.

  7. #17
    Får fortfarande det repeterande meddelandet. Känner du igen att du haft/fått det? Kanske inte är något fel pga just meddelandet? Dock får jag ingen bild på någon kanal.
    1. Jag bootar utan kabeln
    2. Sätter i kabeln när det står "kan inte låsa på någon"
    3. Trycker "SETUP" på fjärrkontrollen, kommer in i menysystemet.
    4. Under menyvalet "information" ser jag mitt kortnummer samt Signal status: Låst. Tolkar det som bra.

    Kan dock inte komma in i menyval Inställningar då det kräver PIN och 0000 fungerar inte.

    Menyval "Signaltest" leder till att all text i menysystemet försvinner, men samma bakgrund ligger kvar, precis som att något har ballat ur.Capture.JPG

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Jag kom in med 0000. Vill inte skrämma upp dig, men efter att jag parade ett kort till boxen så krävde den att kortet skulle sitta i för att jag skulle få komma vidare till återställningen.
    Du är grymt! Det stämde. PIN 0000 fungerar när kortet suttit i ett tag.
    Vad är det jag måste ställa in för att undvika att boxen uppdateras? Vill ju inte tappa konsol läget.

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger
    Om du kollar på
    http://se.kingofsat.net/pos-4.8E.php
    Så frekvens 11823.00 så finns din 670 där.
    Så den frekven ska du nog undvika om du inte vill få boxen uppdaterad.

  10. #20
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ljtheman Visa inlägg
    Du är grymt! Det stämde. PIN 0000 fungerar när kortet suttit i ett tag.
    Vad är det jag måste ställa in för att undvika att boxen uppdateras? Vill ju inte tappa konsol läget.
    Boxen uppdateras enbart om den är i Standby-läge under nattetid med kabel inkoppplad. Tror tiden var 01:00-04:00 om man läste handboken från Viasat. Var medveten om att boxen försätts automatiskt i Standby-läge när du kör CTRL+4 så det är bäst att du kör det du vill göra under dagtid. Jag körde som max till 22:00.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-12-11, 14:00
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-02-04, 19:44
  3. Fastnar vid "booting"
    Av vic20 i forum AzBox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-25, 21:13
  4. Ledsnat på att vänta på "koder" till season
    Av ankaon i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-05, 19:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss