Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: Ny Samsung DSB-H670N - Fastnar på "Vänligen vänta"

  1. #1

    Ny Samsung DSB-H670N - Fastnar på "Vänligen vänta"

    Hej A,

    Har köpt en helt ny Samsung DSB-H670N. Efter att ha startat den första gången och påbörjat grundinställningarna med val av antal LNB etc fastnar boxen och kommer inte vidare. På TVn visas efter boot en ruta med texten "Var Vänlig vänta". Jag har låtit boxen stå på den rutan i flera timmar, men kommer inte vidare.
    Jag har testat både med och utan Diseqc och mot olika satelliter (0,8w eller 4,8E), men det gör ingen skillnad. Parabolen fungerar perfekt med annan box (både mot 0,8W och 4,8E) så problemet har inte med parabolen att göra.

    Utan parabolkabel kopplad till boxen får jag meddelandet "Din mottagare kan inte låsa på någon", så det verkar som boxen har mottagning när kabel är kopplad till mottagaren eftersom meddelandet då blir "Var vänlig vänta".

    Då boxen har en gammal fw kan jag ansluta med konsol, efter all utskrift vid boot får jag hela tiden följande meddelande med jämna mellanrum:
    Kod:
    cal_sectionFilter_configure: [35mWARNING[0m, section_filter[0] is not NULL for pidchannel 2 cal_sectionFilter.c:513
    
    cal_sectionFilter_configure: [35mWARNING[0m, section_filter[1] is not NULL for pidchannel 3 cal_sectionFilter.c:513
    
    cal_sectionFilter_configure: [35mWARNING[0m, section_filter[0] is not NULL for pidchannel 2 cal_sectionFilter.c:513
    
    cal_sectionFilter_configure: [35mWARNING[0m, section_filter[0] is not NULL for pidchannel 2 cal_sectionFilter.c:513
    Jag har försökt återställa boxen till fabriksläge genom följande instruktion:
    http://cdn.viasat.se/sites/viasat.se...670n_s1-11.pdf
    Dvs genom att hålla inne "CH+" knappen. Dock utan framgång.

    Några tips på vad jag kan göra för att få igång boxen?

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vilken fw version har du på boxen? 119 eller äldre?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ljtheman Visa inlägg
    Hej A,

    Har köpt en helt ny Samsung DSB-H670N. Efter att ha startat den första gången och påbörjat grundinställningarna med val av antal LNB etc fastnar boxen och kommer inte vidare. På TVn visas efter boot en ruta med texten "Var Vänlig vänta". Jag har låtit boxen stå på den rutan i flera timmar, men kommer inte vidare.
    Jag har testat både med och utan Diseqc och mot olika satelliter (0,8w eller 4,8E), men det gör ingen skillnad. Parabolen fungerar perfekt med annan box (både mot 0,8W och 4,8E) så problemet har inte med parabolen att göra.

    Utan parabolkabel kopplad till boxen får jag meddelandet "Din mottagare kan inte låsa på någon", så det verkar som boxen har mottagning när kabel är kopplad till mottagaren eftersom meddelandet då blir "Var vänlig vänta".

    Då boxen har en gammal fw kan jag ansluta med konsol, efter all utskrift vid boot får jag hela tiden följande meddelande med jämna mellanrum:
    Kod:
    cal_sectionFilter_configure: [35mWARNING[0m, section_filter[0] is not NULL for pidchannel 2 cal_sectionFilter.c:513
    
    cal_sectionFilter_configure: [35mWARNING[0m, section_filter[1] is not NULL for pidchannel 3 cal_sectionFilter.c:513
    
    cal_sectionFilter_configure: [35mWARNING[0m, section_filter[0] is not NULL for pidchannel 2 cal_sectionFilter.c:513
    
    cal_sectionFilter_configure: [35mWARNING[0m, section_filter[0] is not NULL for pidchannel 2 cal_sectionFilter.c:513
    Jag har försökt återställa boxen till fabriksläge genom följande instruktion:
    http://cdn.viasat.se/sites/viasat.se...670n_s1-11.pdf
    Dvs genom att hålla inne "CH+" knappen. Dock utan framgång.

    Några tips på vad jag kan göra för att få igång boxen?
    Kör du Putty? Vad händer om du kör CTRL+4?

  4. #4
    Ja det är en gammal fw i boxen. Konsolen är tillgänglig. Kommer inte in i vanliga menyerna i boxen eftersom den fastnar på "Var vänlig vänta"
    callisto version: callisto_v6b0112_071213.

  5. #5
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ljtheman Visa inlägg
    Ja det är en gammal fw i boxen. Konsolen är tillgänglig. Kommer inte in i vanliga menyerna i boxen eftersom den fastnar på "Var vänlig vänta"
    callisto version: callisto_v6b0112_071213.
    Det hjälper inte ens om du startar ViasatZapper från konsolen då?

  6. #6
    Jag använder Putty. CTRL+4 släcker bilden på TVn. I putty får jag en del felmeddelanden sedan konsol.

    Kod:
    !!!Error BVDC_P_CheckApplyChangesStatus(pVdc)(0x6) at magnum/portinginterface/vdc/7401/bvdc.c:1563
    
    !!!Error eStatus(0x6) at magnum/portinginterface/vdc/7401/bvdc.c:1566
    
    !!!Error BVDC_P_CheckApplyChangesStatus(pVdc)(0x6) at magnum/portinginterface/vdc/7401/bvdc.c:1563
    
    !!!Error eStatus(0x6) at magnum/portinginterface/vdc/7401/bvdc.c:1566
    
    spdif_release: WARNING, HDMI device attached to SPDIF. You should always close the HDMI device before the SPDIF device!
    
    Not doing so may result in undefined behaviour cdi_spdif.c:275
    
    !!!Error BVDC_P_CheckApplyChangesStatus(pVdc)(0x6) at magnum/portinginterface/vdc/7401/bvdc.c:1563
    
    !!!Error eStatus(0x6) at magnum/portinginterface/vdc/7401/bvdc.c:1566
    
    !!!Error BVDC_P_CheckApplyChangesStatus(pVdc)(0x6) at magnum/portinginterface/vdc/7401/bvdc.c:1563
    
    !!!Error eStatus(0x6) at magnum/portinginterface/vdc/7401/bvdc.c:1566
    
    !!!Error BVDC_P_CheckApplyChangesStatus(pVdc)(0x6) at magnum/portinginterface/vdc/7401/bvdc.c:1563
    
    !!!Error eStatus(0x6) at magnum/portinginterface/vdc/7401/bvdc.c:1566
    
    blender_release: WARNING, Failed, cal_blender_background_colour cdi_blender.c:311
    
    !!!Error BVDC_P_CheckApplyChangesStatus(pVdc)(0x6) at magnum/portinginterface/vdc/7401/bvdc.c:1563
    
    !!!Error eStatus(0x6) at magnum/portinginterface/vdc/7401/bvdc.c:1566
    
    blender_release: WARNING, Failed, cal_blender_background_colour cdi_blender.c:311
    
    !!!Error BVDC_P_CheckApplyChangesStatus(pVdc)(0x6) at magnum/portinginterface/vdc/7401/bvdc.c:1563
    
    !!!Error eStatus(0x6) at magnum/portinginterface/vdc/7401/bvdc.c:1566
    
    !!!Error BVDC_P_CheckApplyChangesStatus(pVdc)(0x6) at magnum/portinginterface/vdc/7401/bvdc.c:1563
    
    !!!Error eStatus(0x6) at magnum/portinginterface/vdc/7401/bvdc.c:1566
    
    !!!Error BVDC_P_CheckApplyChangesStatus(pVdc)(0x6) at magnum/portinginterface/vdc/7401/bvdc.c:1563
    
    !!!Error eStatus(0x6) at magnum/portinginterface/vdc/7401/bvdc.c:1566
    
    cal_dvihdmi_display_stop: WARNING, Warning, failed to uninstall video rate change callback cal_dvihdmi.c:1354
    
    !!!Error BVDC_P_CheckApplyChangesStatus(pVdc)(0x6) at magnum/portinginterface/vdc/7401/bvdc.c:1563
    
    !!!Error eStatus(0x6) at magnum/portinginterface/vdc/7401/bvdc.c:1566
    
    cal_dvihdmi_free: WARNING, Warning, freeing dvihdmi with active display cal_dvihdmi.c:676
    
    !!!Error BVDC_P_CheckApplyChangesStatus(pVdc)(0x6) at magnum/portinginterface/vdc/7401/bvdc.c:1563
    
    !!!Error eStatus(0x6) at magnum/portinginterface/vdc/7401/bvdc.c:1566
    
    cdi_clocksync_detach: WARNING, Warning, clocksync device closed cdi_clocksync.c:1073
    
    cdi_clocksync_detach: WARNING, Warning, clocksync device closed cdi_clocksync.c:1073
    
    cdi_denc_set_super_denc_video: WARNING, DENC device has not been configured, driver does nothing. cdi_denc.c:2254
    
    cdi_denc_set_super_denc_video: WARNING, DENC device has not been configured, driver does nothing. cdi_denc.c:2254
    
    cdi_denc_set_super_denc_video: WARNING, DENC device has not been configured, driver does nothing. cdi_denc.c:2254
    
    cdi_denc_set_super_denc_video: WARNING, DENC device has not been configured, driver does nothing. cdi_denc.c:2254
    
    /etc/init.d/rcS: line 113:   507 Killed                  /NDS/bin/mor_epg_
    Starting pid 555, console /dev/ttyS0: '/bin/sh'

  7. #7
    Rags32
    Gäst
    Har du testat att starta Zappern då?

    Skriv

    Kod:
    /NDS/bin/mor_epg_ViasatZapper &
    och tryck sedan enter

    Fastnar du fortfarande i "Var god vänta"?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Det hjälper inte ens om du startar ViasatZapper från konsolen då?
    Nix, får samma situation som tidigare när jag köra mor_epg_ViasatZapper.

    Har precis testat vad som händer i putty utan parabolkabeln (dvs när TVn visar "Din mottagare kan inte låsa på någon"), då får jag inte de repeterande meddelandena:

    Kod:
    cal_sectionFilter_configure: [35mWARNING[0m, section_filter[0] is not NULL for pidchannel 2 cal_sectionFilter.c:513
    utan istället blir det tyst på utskrifter (verkar vara normalt). Men som sagt, med parabolkabeln inkopplad kommer de hela tiden.

  9. #9
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ljtheman Visa inlägg
    Nix, får samma situation som tidigare när jag köra mor_epg_ViasatZapper.

    Har precis testat vad som händer i putty utan parabolkabeln (dvs när TVn visar "Din mottagare kan inte låsa på någon"), då får jag inte de repeterande meddelandena:

    Kod:
    cal_sectionFilter_configure: [35mWARNING[0m, section_filter[0] is not NULL for pidchannel 2 cal_sectionFilter.c:513
    utan istället blir det tyst på utskrifter (verkar vara normalt). Men som sagt, med parabolkabeln inkopplad kommer de hela tiden.
    Kan du komma in på menyn när din mottagare säger att den inte kan låsa mot någon?

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Kan du komma in på menyn när din mottagare säger att den inte kan låsa mot någon?
    Nej, jag kan inte göra något med fjärrkontrollen, detta är innan man kommer till boxens menysystem. Untitled.jpg

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-12-11, 15:00
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-02-04, 20:44
  3. Fastnar vid "booting"
    Av vic20 i forum AzBox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-25, 22:13
  4. Ledsnat på att vänta på "koder" till season
    Av ankaon i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-05, 20:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss