Nej, jag kan inte göra något med fjärrkontrollen, detta är innan man kommer till boxens menysystem. Untitled.jpg
Äntligen ett steg i rätt riktning. Tack för tipset! När jag bootar utan kabeln lyckas jag komma in i menyerna med fjärrkontrollen via knappen "SETUP". Dock verkar menysystemet eller mjukvaran instabil då det ibland blir helt blankt på text i menyerna.
Några tips om vad jag skall göra för att komma vidare?
Äntligen ett steg i rätt riktning. Tack för tipset! När jag bootar utan kabeln lyckas jag komma in i menyerna med fjärrkontrollen via knappen "SETUP". Dock verkar menysystemet eller mjukvaran aningen instabil då det ibland blir helt blankt på text i menyerna.
ok, får testas vidare här lite. Kan man plocka fram pin-koderna via konsolen? Inställningar kräver PIN-kod. Har testat med 0000
Boxen uppdateras enbart om den är i Standby-läge under nattetid med kabel inkoppplad. Tror tiden var 01:00-04:00 om man läste handboken från Viasat. Var medveten om att boxen försätts automatiskt i Standby-läge när du kör CTRL+4 så det är bäst att du kör det du vill göra under dagtid. Jag körde som max till 22:00.