Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: TV Kriget

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    529
    Tackad
    38 gånger
    För min egen del kan jag inte begripa hur Telia har lyckats skrapa ihopa 700000 kunder till sin iptv tjänst.
    Både Via och Canal över sat är betydligt bättre. Ja tom comhem är bättre (deras dvb-c/conax tv tjänst. Tivolitramset kan jag inte uttala mig om)
    Kan det vara så att många sitter med Telia adsl och tycker det är bekvämt att få allt på samma faktura?
    Är det någon som vet hur många kunder Via, Canal, comhem mfl leverantörer har i Sverige? Eller är den statistiken inte officiell?

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Antal kunder
    Boxer 560000
    Canal Digital 310000
    ComHem 618000
    Viasat 570000 Norge, Danmark och Sverige

    Så Telia är störst på Digital-TV

  3. #13
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av OA Visa inlägg
    Antal kunder
    Boxer 560000
    Canal Digital 310000
    ComHem 618000
    Viasat 570000 Norge, Danmark och Sverige

    Så Telia är störst på Digital-TV
    Jävlar! Com Hem om jag minns rätt låg på 800k för typ 1-2 år sedan. Snacka om ras!

    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Skönt man slipper allt det där, därför jag valde parabol, man orkar inte med bolag som boxer och andra i kabel-tv nät som jämt och ständigt ska flytta om kanaler, ändra kanalutbud osv. Kul om det verkligen blir svart i rutan, så mycket för Telia.

    Dessutom kan man ju inte ens titta på deras IPTV om man inte är ansluten till deras nät, dåligt anser jag.
    Kanske inte läge för att skriva. Vore inte förvånad om Viasat och Canal Digital kan få problem att förnya avtalet. CD har dock bra samarbete åtminstone...

  4. #14
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Ja, det här är ju komedi på hög nivå.
    Kunde ha varit årets bästa aprilskämt om det nu inte vore sant.
    Varför gör Telia inte som CD och smyghöjer priset varje år för att på det sättet få in mer deg då alla inblandade tydligen alltid vill ha mer betalt?
    Nåja, tyvärr lär det inte vara så länge då bägge parter förlorar pengar.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Tele2 TV (snart migrerat till Bredbandsbolaget) ca 220.000 abonnenter.

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    Ja, det här är ju komedi på hög nivå.
    Kunde ha varit årets bästa aprilskämt om det nu inte vore sant.
    Varför gör Telia inte som CD och smyghöjer priset varje år för att på det sättet få in mer deg då alla inblandade tydligen alltid vill ha mer betalt?
    Nåja, tyvärr lär det inte vara så länge då bägge parter förlorar pengar.
    Varför ska vi kunder betala mer och mer för reklamfinansierade kanaler... Bättre att Telia sätter ner foten

  7. #17
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Tja, det kan ju bero på att någon skall betala för rättigheterna, sändningsteknik mm..

    För folk som har vettigt bredband finns ju alternativa lösningar (magine.com t.ex.).
    Se http://streamafilm.nu/smart-tv/
    Senast redigerad av rolrn den 2015-04-01 klockan 19:54.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    529
    Tackad
    38 gånger

    statistik

    Citat Ursprungligen postat av OA Visa inlägg
    Antal kunder
    Boxer 560000
    Canal Digital 310000
    ComHem 618000
    Viasat 570000 Norge, Danmark och Sverige

    Så Telia är störst på Digital-TV
    Tele2 TV (snart migrerat till Bredbandsbolaget) ca 220.000 abonnenter.

    Är det någon som vet om CD har 310000 abbonenter bara i Sverige eller om det gäller Sverige, Norge, Danmark och Finland där man har sin verksamhet?
    Finns det statistik på hur många Viasat har i bara Sverige?
    Sen har väl comhem ca 1,5milj hushåll som bara har analogt basutbud som ingår i deras hyra eller har denna siffran ändrats (tänker på släckningen av kabeltv i gbg mm)

    Jag trodde faktiskt inte att Telia hade lyckats växa så mycket på bekostnad av de andra. Jag skrattade nästan när de lanserade sin iptv tjänst och gjorde den gratis i ett år för alla sina bredbandskunder men uppenbarligen var satsningen lyckad.
    Det som dock stör mig är att alla som sitter i nybyggda villor med Telia fiber indragen tror att de är låsta till Telia. Sätt upp wokpanna eller spröt på taket för f*n.

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Tele2 TV (snart migrerat till Bredbandsbolaget) ca 220.000 abonnenter.

    Är det någon som vet om CD har 310000 abbonenter bara i Sverige eller om det gäller Sverige, Norge, Danmark och Finland där man har sin verksamhet?
    Finns det statistik på hur många Viasat har i bara Sverige?
    Sen har väl comhem ca 1,5milj hushåll som bara har analogt basutbud som ingår i deras hyra eller har denna siffran ändrats (tänker på släckningen av kabeltv i gbg mm)

    Jag trodde faktiskt inte att Telia hade lyckats växa så mycket på bekostnad av de andra. Jag skrattade nästan när de lanserade sin iptv tjänst och gjorde den gratis i ett år för alla sina bredbandskunder men uppenbarligen var satsningen lyckad.
    Det som dock stör mig är att alla som sitter i nybyggda villor med Telia fiber indragen tror att de är låsta till Telia. Sätt upp wokpanna eller spröt på taket för f*n.
    Det är CD Sverige
    Bredbandsbolaget och Tele2 efter sammanslagningen har de 520000 kunder

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    180
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av OA Visa inlägg
    Det är CD Sverige
    Bredbandsbolaget och Tele2 efter sammanslagningen har de 520000 kunder
    TV-delen av Tele2 ägs av Bredbandsbolaget. Bredbandsbolaget ägs av Telenor. Canal Digital ägs av Telenor. Tror dom kan sätta ganska mkt press på SBS Discovery om liknande skulle uppstå. 520.000+310.000 kunder som skulle bli av med Kanal 5?

Liknande ämnen

  1. tittar kriget
    Av ingedamp i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2003-12-06, 08:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss