Har i princip fått till det som jag vill, har dock fastnat på det jag trodde skulle vara det enklaste; att få till så att vtunerd (servern) och vtunerc (klienten) startas automatiskt på boxarna.

Kan börja med serverdelen. Vill alltså att hela systemet ska boota upp ordentligt för att sedan köra följande automatiskt (vilket fungerar kanon om jag loggar in via SSH och skriver in kommandona manuellt):

init 4
/usr/bin/vtunerd.mipsel &

Tydligen stänger init 4 ner Enigma2(?) och &-tecknet har jag lagt dit för jag tänker att den bör köras i bakgrunden. Har skrivit det som ett skript och lagt till lite sleep-rader:

vtunerd.sh
Kod:
#!/bin/sh
sleep 60
init 4
sleep 5
/usr/bin/vtunerd.mipsel &
Sleep var mest för att vara på den säkra sidan att allt "hinner med". Har gett rättigheter med chmod +x vtunerd.sh och testat att lägga till i:
/usr/bin/enigma2.sh (lite överallt i filen)
/usr/bin/enigma2_pre_start.sh
/etc/rc.local

Har labbat fram-och-tillbaks med och utan sleep-rader. Vissa gånger hänger sig Enigma2 vid bootloggan och jag tänker att det kan bero på att boxen inte går vidare när den kommer till init 4-raden. Därför bör väl hela systemet ha startats upp innan skriptet körs.

Det sista jag skulle testa var någonting som föreslogs på OpenPLi-forumet, att lägga mitt skript i /etc/init.d/ och länka ihop med /etc/rc3.d/ på något vis: ln -s ../init.d/vtunerd.sh /etc/rc3.d/S01vtunerd.sh

Och med det lilla experimentet stängde jag ute mig själv från boxen (SSH-servern startar inte längre) Blir att flasha om.

Tips på hur jag ska få till det!?