Hej alla experter! Jag är grön på Satellit-TV men köpte mig ett Canal Digital familjepaket, fick med deras lilla vita HD-box, parabol och ett Single Cable LNB.

Vi tröttnade snabbt på den lilla vita boxen och jag köpte en VU+ Solo2 på en kollegas inrådan, vilken fantastisk box!
Kör OpenPLi och är nöjd med det. Har fått det mesta att fungera, men hur jag än gör (har provat i timmar) så får jag inte bild när jag ställer in mina tuners i Unicable läge.
Jag har perfekt bild när dom står i Universal LNB-läge men kan då inte titta på valfritt program när jag spelar in ett annat, bara dom som sitter på samma Mux eller vad det nu heter i Satellitvärlden.

Det borde följt med en Splitter i paketet med mitt LNB men jag har inte hittat någon så kanske fick jag ingen eftersom jag bara hade lilla vita HD-boxen.
Jag läste mig till att en Splitter från Biltema skulle fungera så jag köpte en sådan, en 24-418, den har DC-pass och Frekvensområde 5–2500 MHz och jag har bild med Universal LNB när denna är kopplad till boxen.

Så frågan är, vad gör jag fel? Någon som har en liknande fungerande setup som kan beskriva sina inställningar för sina Tuners?

Spelar valet av LNB någon roll, dvs LNB1, LNB2 osv?
Vilka kanaler (Sat CR 1, Sat CR 2 osv) skall jag välja?
Frekvenser? Annat?

Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få