Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Artikel: OpenVIX VU+ Solo

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    95
    Tackad
    7 gånger

    Artikel: OpenVIX VU+ Solo

    Du kan se sidan på http://www.comhit.net/content.php/282-OpenVIX-VU-Solo
    *********
    Den här guiden visar hur du installerar OpenVix med mgcamd på Vu+ Solo samt lägger in din newcamd.list.


    [hr][/hr]Del 1: Ladda hem openvix


    1. Ladda hem images från http://www.world-of-satellite.com/sh...OE3-0-Release& (Stabila), För senaste images (Beta) http://www.world-of-satellite.com/en...dir=Vu%2BSolo/
    2. Packa upp ZIP-filen.
    3. Ta fram ett USB-minne och formatera minnet. Obs se till att filsystemet på minnet är FAT32. OBS allt som finns på minnet raderas.
    4. Kopiera över mappen vuplus som du fick när packade upp ZIP-filen till ett tomt USB-minne.


    Bifogad fil 1682
    Del 2: Installera OpenVIX


    1. Stäng av digitalboxen och koppla in USB-minnet på framsidan av boxen.
    2. Starta boxen.
    3. Nu kommer lampan på boxen att börja lysa i rött/orange hålet. Nu är det bara att vänta.
    4. När lampan blinkar grönt, är installationen klar. Ta bort USB minnet och starta om boxen. (Tar du inte bort minnet kommer den installera OpenVIX igen)
    5. Kör igenom konfigurationen av OpenVIX som visas på TV ’n.


    Del 3: Installera Mgcamd


    1. Kontrollera vilken IP-adress boxen har.
    2. Starta en FTP-klient och anslut mot:
      IP: xxx.xxx.xxx.xxx (Boxen's IP)
      Användarnamn: root
      Lösen: (tomt)
      Port: 21
    3. Ladda upp filen enigma2-plugin-cams-mgcamd.1.35a_1.0-r3_mipsel.ipk till tmp mappen.
    4. Tryck på den blå knappen på fjärrkontrollen.
    5. Gå ner till VIX och klicka på OK sedan väjjer du "Installera lokala utökningar" och klickar på OK
    6. Välj sedan enigma2-plugin-cams-mgcamd.1.35a_1.0-r3_mipsel.ipk, och klicka på den gröna knappen för att installera.


    Del 4: Kopiera in Newcamd.list


    1. När del 3 är klar ftpar du in igen.
    2. Kopiera över din "newcamd.list‎" samt "mg_cfg" till /User/Keys.
    3. Starta nu om mgcamd. Detta kan du göra i menyn Installation -> Softcam / CI -> Softcam manager, eller så kan man klicka på den blå knappen och välja Softcam Managerg och trycka på den gula knappen.


    Då var allt klart.
    Jag samt ComHit tar inget ansvar ifall något skulle hända med er hårdvara.
    OSCAM 1.20-unstable_svn build r8647
    CSP 0.9.0r228 - JVM: [Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM1.6.0_43-b01]
    OS: [Linux 3.2.0-4-amd64 (amd64)]
    Kortläsare: 2st Omnikey 3121

  2. #2
    frågor i från en nybörjare

    ip:xxx.xxx.xxx.xxx, ska det vara ip adressen till servern, i sådana fall går det lika bra med en DNS adress?
    fungerar openVIX VU+ solo på en DM 800HD SE.

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av markus1980 Visa inlägg
    frågor i från en nybörjare

    ip:xxx.xxx.xxx.xxx, ska det vara ip adressen till servern, i sådana fall går det lika bra med en DNS adress?
    fungerar openVIX VU+ solo på en DM 800HD SE.
    En fungerande DNS-adress fungerar lika bra som en IP-adress.

    En image som t.ex. openVIX eller OpenPLi är väldigt maskinberoende. Det är i princip maskinkod som du matar rakt in i boxens minne. Det är alltså helt avgörande att du använder en image som är gjord för exakt den boxtyp (hårdvara) du har. Sedan finns ju de flesta images i olika versioner för olika boxar. Men det är alltså viktigt att man använder rätt version till rätt box.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    är det servern adress jag ska skriva in eller klienten.Vilken box syftar ni på .

    Vilken fil passar till dreambox 800 hd då?Vad ska jag välja för softcam om jag inte vill riskera att förstöra dreamboxen?

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    I Del 3 punkt 2 (som du nog undrar om) så kopplar man upp sig mot klienten (den nya boxen man håller på att konfigurera) inte servern.

    Det finns många images som passar till en DM800. Det är en fråga om tycke och smak. Om du ska få ett bra svar så måste du tala om exakt vilken modell av DM800 du har. Det finns DM800, DM800 SE och DM800 v.2. Sedan finns det original eller kloner av alla dessa. Den image du väljer måste vara rätt för din model och om det är en klon. Om du försöker installera en image som inte är gjord för din box riskerar du att bricka den.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Det är en Dreambox 800 hd se. Vilka cam protocoll passar i hop med en Oscam server.

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av markus1980 Visa inlägg
    Det är en Dreambox 800 hd se. Vilka cam protocoll passar i hop med en Oscam server.
    Oscam är en mycket kompetent cardserver som kan köra flera olika protokoll. De vanligaste är newcamd-protokollet och cccam-protokoll.
    Till newcamd-protokoll kan du t.ex. använda mgcamd som klient. CCcam kan vara klient för både newcamd- och cccam-protokoll.

    Så de vanligaste klienterna till oscam är mgcamd och CCcam. Min personliga favorit är att köra oscam med cccam-protokoll och CCcam som klient. Lättinstallerat och enkelt att konfigurera.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    om jag väljer CCam. vilken image ligger den inbakad i Pli,peter-pan.dream-elit, samt finns det någon guide.

  9. #9
    Som ni förstår är jag relativ ny inom detta forum. Jag hittade mgcamd guiden, men inte för CCam. sedan när jag laddar hem filerna så hittar jag inte det innehållet som guiden för mgcamd påstår. jag hittar bara en fil med ändelsen*.ipk

    Någon som kan förklara?

    tack på förhand

  10. #10
    Som ni förstår är jag relativ ny inom detta forum. Jag hittade mgcamd guiden, men inte för CCam. sedan när jag laddar hem filerna så hittar jag inte det innehållet som guiden för mgcamd påstår. jag hittar bara en fil med ändelsen*.ipk

    Någon som kan förklara?

    tack på förhand

Liknande ämnen

  1. Pixlig bild på et9000 och OpenVix 3.0
    Av Omikr0n i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-11, 15:30
  2. Vu+ solo
    Av ozzmosis i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-10, 17:09
  3. Vu+Solo och hdd i Vu+Duo
    Av juggeswe i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-19, 12:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss