Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: VU+ zero

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger

    VU+ zero

    Jag vill byta ut min DM 800 till något snabbare och stabilare.
    De största problemen med dreamboxen är följande
    1. Extremt långsam i menyer och kanallistor
    2. Min Logitech harmony fjärr lirarar inte 100% med denna, ofta blir det dubbeltryckning eller ingen tryckning alls. Den kan även "låsa" sig så att samma knapp fortsätter upprepas tills man trycker på den igen.
    3. "SID not found in PID" eller vad det brukar stå.. Alla som har dreambox vet vad jag menar.. Transpondern måste skannas om innan den aktuella kanalen fungerar igen.
    4. Bootar långsamt
    5. Blir relativt varm, även i standbyläge.

    Krav:
    - Måste kunna köra mgcamd
    - SNABB i menyerna. Trycker jag på en knapp så vill jag att boxen reagerar direkt, inte fundera på i 5 sekunder om den tog knapptryckningen eller inte..
    - Stabil funktionalitet,,
    - Timeshift mot USB-minne / NAS disk önskvärt,,

    Streama filmer och liknande är inte intressant, inte heller flera mottagare och PiP osv osv,,

    Så, klarar jag mig på en VU+ Zero? Och var rekommenderar ni isåntfall att jag köper den? (Kan vänta ett par veckor om det är lönsamt att köpa från Kina)
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Mitt tips är att inte snåla. Glöm alla ev. klonboxar av Vu+, originalen har tillräckligt bra priser.
    Det billigaste priset jag hittade på Vu+ Zero (original) är 1400:-. Lägg på en tusenlapp och köp en original Vu+ Solo2 så blir du garanterat nöjd!

    Du får väldigt mycket mer för den extra tusenlappen. Dubbla tuners, kraftfullare CPU, mer minne, möjlighet till transcoding, möjlighet till hårddisk m.m.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    kör en db 500hd och allt funkar snabbt med att byta kanaler
    kanske ska testa att byta image
    sen vad kör du openpli eller vad man måste få mer info

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Mitt tips är att inte snåla. Glöm alla ev. klonboxar av Vu+, originalen har tillräckligt bra priser.
    Det billigaste priset jag hittade på Vu+ Zero (original) är 1400:-. Lägg på en tusenlapp och köp en original Vu+ Solo2 så blir du garanterat nöjd!

    Du får väldigt mycket mer för den extra tusenlappen. Dubbla tuners, kraftfullare CPU, mer minne, möjlighet till transcoding, möjlighet till hårddisk m.m.
    Precis, när jag kan få originalboxrn för 1400 kr inkl. garanti så kommer inga kopior på fråga. Nettosat säljer denna, är de OK?
    Jo jag såg att vu+ solo 2 går på 2400 hos webhallen och den känns ju ganska mycket fetare, men samtidigt har jag ingen nytta av de extra funktionerna. Det viktigaste är en stabil pålitlig box med snabba menyer..
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    kör en db 500hd och allt funkar snabbt med att byta kanaler
    kanske ska testa att byta image
    sen vad kör du openpli eller vad man måste få mer info
    Jag känner mig lite bränd på DM. Ska jag köpa en ny dreambox så köper jag garanterat en klon då jag inte vill stöda DM.
    Dessutom tycker jag alla deras boxar är över-prisade och jag vill gärna testa något nytt.
    Ja, just nu kör jag Open PLI men har provat de flesta andra images på den. Alla känns mer eller mindre sega tycker jag.
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Har aldrig haft problem med nettosat.
    Men han skriver om zero :
    En idealisk lösning som en 2: a Vu + Set Top Box
    Det håller jag med om så köp värre box med 2x1300Mhz


    Citat Ursprungligen postat av pacmyc Visa inlägg
    ...... Nettosat säljer denna, är de OK?....

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag är också av den åsikten. En Vu+ Zero kan man kanske ha som 2:a box, men som primär box skulle jag satsa på något med lite mer kraft och möjligheter.
    Solo2 är förmodligen den mest prisvärda box man kan köpa! Att sedan Duo2 går att få tag runt 3800:- är också ett fynd! Men jag förstår om man vill hålla ner kostnaderna, jag är själv ganska prismedveten. Det finns dock ingen anledning att gå under en Solo2 tycker jag.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Köp dm800se v2 klon funkar jätte fin på alla sätt
    pris 1300:-inkl frakt
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Sedan inte att förglömma SoloSE, eller utelämnar du den medvetet ???

    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag är också av den åsikten. En Vu+ Zero kan man kanske ha som 2:a box, men som primär box skulle jag satsa på något med lite mer kraft och möjligheter.
    Solo2 är förmodligen den mest prisvärda box man kan köpa! Att sedan Duo2 går att få tag runt 3800:- är också ett fynd! Men jag förstår om man vill hålla ner kostnaderna, jag är själv ganska prismedveten. Det finns dock ingen anledning att gå under en Solo2 tycker jag.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Sedan inte att förglömma SoloSE, eller utelämnar du den medvetet ???
    Hmm hade inte sett att den fanns innan..
    Dual core 1300 MHz processor, e-sata samt CI interface verkar vara skillnaden mot Zero med en singel cpu på 742 MHz vad jag kan se..Men den går på 2000 kr så då är det riktigt nära solo2 i prisläge,, och då fåt man en snyggare box med riktig display..
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss