Resultat 1 till 10 av 51

Ämne: Köpa Router

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Skulle kolla vad det var för något, solklart var det inte för mig iaf.
    Produkt (vilken??) eller open source så vad är det du rekomenderar ?????
    Du har ju själv kikat vad det är för något. Hur kan du då tro att jag menar open source i helhet? Men jag ska givetvis sänka nivån lite, och försöka förklara även för dig.

    Smoothwall är ett operativsystem som bygger på öppen mjukvara. Du installerar smoothwall express på en dator med två eller flera nätverkskort. En gammal dator och några nätverkskort har ju de flesta datorintresserade liggandes hemma, och då känns det ganska onödigt i mina ögon, o lägga tusen kronor på en router. Plus att med smoothwall har du rätt så stor kontroll, och är det någon funktion man saknar så finns det ofta ett plugin.

    Det är väll egentligen ingen produkt jag rekommenderar, utan ett alternativ. Då jag tycker att man ofta blir besviken på de routrar man köper. Ofta behöver dom startas om efter en tid, saknar funktioner, blir slöa när det blir mycket trafik osv.

    Detta alternativ är ju absolut inte för alla. Men bör ju tycka att det är kul o sitta o pilla lite, även om det är rätt lätt att sätta upp en smoothwall router.
    Senast redigerad av kaptenmorgan den 2015-01-15 klockan 18:01.

Liknande ämnen

  1. Bra router?
    Av mr_richard i forum Hårdvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 05:39
  2. NAT-router??
    Av vägkung i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 13:22
  3. Router
    Av Balders-balle i forum Hårdvara
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 12:31
  4. Dags att köpa ny router, Förslag tack
    Av billeh i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-08-17, 12:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss