Är totalt kluven vad jag ska välja för HD box.

Håller på att pensionera min gamla DM 600 PVR för att byta upp mig till en HD box.
Så tänker mig att man siktar in sig på en top-of-the-line box så den står sig ett tag.
Har dock lite udda krav som jag egentligen vill ha men kan tumma på lite i vissa fall.

Vill ha en box klarar av/kan klara i framtiden att skicka ut 1080p via komponent, dvs HDCP bortplockat.
Den ska klara så många format av ljud som möjligt t.ex DTS-HD och Dolby True HD.
Den ska klara av att agera htpc så den får gärna innehålla xbmc2stb, E2BMC eller på nått annat lätt sätt klara av att streama större HD filmer ( gärna gigabit ethernet också dvs )
Den ska ha S/PDIF ut för ljudet antingen optiskt eller koax.
Den får gärna innehålla dubbla tuners och förberedd för att kunna installera hdd i den.
Den ska absolut innehålla Linux ... å inga halvfabrikats OS ( t.ex Android )

Anledningen är att jag har "extrema" kabellängder till min projektor ( och indirekt receiver ) så hdmi är inte ens ett alternativ för ljud/bild överföring.

Så frågan är vad jag är ute efter för box? går ju t.ex lösa htpc delen med en riktig htpc men ...

Visste inte vars jag skulle lägga denna tråden så ... flytta den om det blev galet.