Har provat det nu, löste dock inte problemet. Startade om efteråt och provade en ny sökning genom menyerna och samma visa 17 nya uppdateringar... Märkligt.
Har provat det nu, löste dock inte problemet. Startade om efteråt och provade en ny sökning genom menyerna och samma visa 17 nya uppdateringar... Märkligt.
gör backup på inställningar, ladda sen hem uppdatering från hemsidan på usb och flasha om boxen.
det fixade liknande problem hos mig.
Ja det ser ut som det lär bli så, verkar som det är nåt som hindrar den från att genomföra uppdateringarna.
En liten update, lyckades efter lite dribblande och borttagande av filer att få det att stå att det inte finns några nya uppdateringar. Om det innebär att de senaste är installerade eller om jag helt enkelt pajjat nåt återstår att se när nya kommer.
Anledningen till att jag är intresserad av uppdateringarna är att efter en av de senare uppdateringarna inte längre går att montera ett par NASar jag har i nätverket vilket vad jag förstår är ett känt problem. Hoppas på att det blir fixat på ett enkelt sätt framöver.
Hmmmm.
Om du slår på NFS på ditt NAS, så funkar det. Problemen som du nämner gäller CIFS.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Ok, tror inte jag kan ändra något sånt på någon av nasarna har en Buffalo Linkstation LS421DE och en gammal D-Link DNS-313. Annars ser det ut som det blir att flasha om boxen...
Hmmmm.
ALLA NAS som jag testar har möjlighet till NFS.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero