Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: felaktigt plugin VU+ Duo2

  1. #1

    felaktigt plugin VU+ Duo2

    Hej
    Jag kör en Duo2 med BH installerat och har fungerat klockrent till idag när jag laddade ned en VPS plugin från menyerna. Efter den automatiska omstarten så står den bara loopar. Felmeddelande en grön sida kommer fram i 10 sekunder att det är något fel på denna VPS plugin därefter startar den om GUI osv. Har provat att stänga av strömmen och starta upp den men inget verkar fungera.

    Har som sista möjlighet att installera om programmet men antar att jag tappar en del inställningar då? Har en backup på systeminställningarna som jag försökt läsa tillbaka via FTP men det fungerar inte.

    Finns det något annat sätt att starta upp mottagaren så den inte går in i loopen så jag kan ta bort detta plugin?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Vad är det för backup du har?
    Det tar inte så lång tid att installera om från USB-minne och lägga tillbaka backupen om du har en bra backup.
    Annars vet jag inget sätt att hindra omstarterna tyvärr.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Dessa situationer kan vara riktigt irriterande.
    Det enklaste är väl att radera allt som är relaterat till pluginet så ska det funka igen.

    Kolla om du hittar det här och hinner ta bort hela katalogen:
    /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions

    Annars finns ju alltid telnet och: rm -r ""sökväg-till-vpsplugin"

  4. #4
    Tack för hjälpen

    Tyvärr så är bara backupen på systeminställningarna och det lär inte hjälpa mycket. Vad jag kan se så är det backup på ETC biblioteket.

    Rolsten /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions är precis biblioteket som den hänvisar till men jag kan inte finna den. Ligger den dold eller i roten så man inte kommer åt den? Finns inget bibliotek som börjar med /usr men pluginet fann jag och tog bort det men den loopar iaf ligger väl kvar i startinställningarna med hänvisningar.

    Fattar inte att dom lägger ut plugin som är inte testade någorlunda.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Vad heter plugin't då, jag hittar inget liknande i feed.
    Det är inte som så att du installerat från TSpanelen eller laddat ner typ vps-paket.ipk ?????

    Citat Ursprungligen postat av paradell Visa inlägg
    xxxxxxxxxxxxFattar inte att dom lägger ut plugin som är inte testade någorlunda.

  6. #6
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Hmmm...
    Nu har jag visserligen bara en Solo2 med BH men sökvägen bör vara samma.
    Har du testat med t.ex Filezilla? Du måste väl ha en katalog som heter /usr ?
    Menar du att crashloggen hänvisar till det stället...Kan du posta den?

    Som sagt, ta reda på exakt vad katalogen till pluginet heter och försök radera med Filezilla först.
    Eller kör en copy-paste från DCC och telnet, men akta så att du inte tar bort någon annan katalog.
    Gissar att man inte har många sekunder innan telnet/ftp stängs.


    Om du laddar upp eller länkar till ipk:n så går det att ta reda på var filerna hamnar och vad katalogen heter...


    Citat Ursprungligen postat av paradell Visa inlägg
    Tack för hjälpen

    Tyvärr så är bara backupen på systeminställningarna och det lär inte hjälpa mycket. Vad jag kan se så är det backup på ETC biblioteket.

    Rolsten /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions är precis biblioteket som den hänvisar till men jag kan inte finna den. Ligger den dold eller i roten så man inte kommer åt den? Finns inget bibliotek som börjar med /usr men pluginet fann jag och tog bort det men den loopar iaf ligger väl kvar i startinställningarna med hänvisningar.

    Fattar inte att dom lägger ut plugin som är inte testade någorlunda.
    Senast redigerad av Rolsten den 2015-01-24 klockan 21:12.

Liknande ämnen

  1. vu+duo2 och t2
    Av Classeswe i forum Vu+
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-11-24, 14:10
  2. vu+ duo2 väder plugin openpli
    Av lus i forum Vu+
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-08-24, 17:38
  3. Felaktigt epg MTVN HD?
    Av Muggesand i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 19:40
  4. Trasigt - felaktigt Programkort
    Av Dionysos i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-17, 03:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss