Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Editera ts-filer

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    kör BH och VU+ ??


    Okej. Jag har med VU+ Solo2 och kör med Imagen Open pli och där var redan det inbyggt i imagen från början och tyvärr så hittar jag det inte i nedladdningsbara plugin och minns inte exakt vad det heter, men ska fortsätta söka och se om jag kan komma på vad det heter, men vet inte om det finns till bh för har inte använt det till bh. Men skriver så fort jag har hittat det.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    kör BH och VU+ ??


    Har kollat i min dreambox och där heter tillägget moviecut så det kan du ju prova att söka efter, men kollade lite på bh och det tillägget och om det inte är fel så ska det redan finnas i din Image med och det hittar du genom att ta fram listan över inspelade program och markera det program du vill redigera och sen trycker du på meny på fjärrkontrollen och väljer klipplist editor så kommer det upp en liten skylt med info om det, men det är bara att trycka på ok på fjärren och sen det alternativ som passar dig bäst, så om du ska ta bort allt som är före och efter filmen till exempel så börjar du att spela upp filmen och trycker på ok på fjärren på den position där du vill börja att klippa och trycker du på okej en gång till så försvinner menyn och du kan hoppa fram och tillbaka i filmen tills du är nöjd och där du stannar kommer den att börja och klippa och det väljer du genom att trycka på okej, så att menyn med alla olika val kommer upp och du ska välja valet, ta bort allt före denna position och då kommer det i menyn på vänster sida komma upp en grön markering som heter in och sen kan du bara hoppa till sista markeringen som är blå och heter mark som är markeringen för nästa film och då får du starta uppspelningen av filmen och spola tillbaka tills eftertexterna och trycka på ok när den är i änden på filmen och så får du med höger och vänster piltangent stega dig fram och tillbaka tills du kommer till en bra position där du ska klippa och trycker på ok och väljer ta bort allt efter denna position, och är det ett program där du vill göra flera markeringar så gör du på samma sätt men du väljer börja klipp här istället för ta bort allt före denna position och samma gäller där du vill att den ska sluta klippa och då ska du välja slut klipp här, så tar den bort allt där emellan och så fortsätter du tills att du har markerat allt du vill ta bort. Sen så trycker du på exit på fjärren och trycker på meny och nu ska du istället välja execute cuts och trycka ok på fjärren så du får upp en meny med val om hur du vill klippa filmen där 1. Don´t cut. 2. Replace the original with the cut movie. 3. Place the cut movie in a file ending with "cut". 4. Advance cut specification. Tveka inte på att fråga om det är nåt som är oklart?

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Tack för den utförliga beskrivningen.
    Jag frågade för jag hade för mig i bakhuvudet att jag provat detta tidigare.
    Samma resultat nu som då, filen blir inte mindre för mig.
    Det skapas en cuts-fil med var film ska starta hoppa över osv.
    Så jag har väl då antagligtvis för små skills för att få till detta.

    Har nu provat i EMC, i orginalspelaren hittade jag inte ens cuts editorn

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Tack för den utförliga beskrivningen.
    Jag frågade för jag hade för mig i bakhuvudet att jag provat detta tidigare.
    Samma resultat nu som då, filen blir inte mindre för mig.
    Det skapas en cuts-fil med var film ska starta hoppa över osv.
    Så jag har väl då antagligtvis för små skills för att få till detta.

    Har nu provat i EMC, i orginalspelaren hittade jag inte ens cuts editorn


    Varsågod.
    Okej, så det hade du säger du.
    Så det gör det, men det gör det nog när du ska klippa ut specifika delar av filmen, men när du ska välja vilken typ av klippning du vill göra, vilken av dom 4 alternativen valde du då? Men om filen inte blir mindre är verkligen det du har markerat att du vill ha bort borta då? Och om du väljer Place the cut movie in a new file ending with " cut" så kommer det att finnas två filer med samma namn där den klippa heter " cut " på slutet och är den du har klippt och om det har funkat som det ska så ska den vara mindre och all reklam ska vara borta? Och jag råder dig till att välja det alternativet så du kan öva på att få in markeringarna rätt, för det tar ett tag att lära sig det och så kan du hoppa fram i listan och starta filmen och så går du till där du har markerat att den ska börja att klippa och spelar upp lite före och tills den gått över en bit på den klippta delen, så ser du hur övergången blir och blir den inte bra så är det bara att justera tills det blir en bra övergång och sen så hoppar du till nästa markering som är där du har valt sluta klippa och spolar tillbaka en liten bit och spelar upp för att kolla hur övergången är mellan reklamen och kvarvarande film och i början och slutet av filmen är det enklast om du väljer att i början klippa med alternativet ta bort allt före denna position och likadant i slutet av filmen fast där väljer du att ta bort allt efter denna position, sen så är det bara att i execute cuts välja Place the movie in new file ending with "cut"
    Nä, då det tror jag inte att du har, det är inte så lätt i början innan man vet hur det funkar för det var samma för mig med innan jag lärde mig hur det skulle göras.

    Okej. Men du ska trycka på knappen för att få fram listan över inspelade program och där markera det program du vill klippa i och du ska vara i listan när du trycker på meny för att få upp en lista med olika val, där bland annat cut editor och execute cuts är två av valen och för att få fram den listan så trycker du på knappen som sitter direkt på höger sida om meny knappen på fjärrkontrollen. Hur gick du tillväga för att komma in i mediaspelaren då?

Liknande ämnen

  1. Editera filer i /share/tuxbox/
    Av roggy i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 00:56
  2. Editera C***x filer för Ti***an Kort
    Av ShRTee i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-24, 17:30
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-22, 23:23
  4. editera
    Av zam1000 i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-04-25, 23:48
  5. Editera silvercard filer ???
    Av klarte i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-25, 11:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss