Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Hur bryta sig in i en dm800??

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    529
    Tackad
    38 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    /var/etc/passwd och /etc/passwd är troligen samma fil. /var/etc brukar vara länkat till /etc.

    Troligen är det din editering som misslyckas. Har du kollat efter att du editerat filen att ändringen slagit igenom och ligger kvar? Kör en cat eller motsvarande på filen efter editering och se så att den verkligen blev ändrad.
    Jag kommer bara åt filerna via sambautdelningen, men ändringarna jag gör kvarstår även efter en omstart så jag antar att editeringen lyckas. Tyvärr är inte /var utdelat via samban

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Jag kommer bara åt filerna via sambautdelningen, men ändringarna jag gör kvarstår även efter en omstart så jag antar att editeringen lyckas. Tyvärr är inte /var utdelat via samban
    Ja, då verkar det ju som att ändringarna biter. När du editerar /etc/passwd filen ser du då det krypterade lösenordet? Det skall vara en sträng av obegripliga tecken, annars ligger lösenordet i en annan fil.
    Jag kollade nu på min Vu+ Duo2 och där ligger lösenordet i /etc/shadow. Men du sa ju i första inlägget att du inte lyckades med /etc/shadow heller?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    529
    Tackad
    38 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Ja, då verkar det ju som att ändringarna biter. När du editerar /etc/passwd filen ser du då det krypterade lösenordet? Det skall vara en sträng av obegripliga tecken, annars ligger lösenordet i en annan fil.
    Jag kollade nu på min Vu+ Duo2 och där ligger lösenordet i /etc/shadow. Men du sa ju i första inlägget att du inte lyckades med /etc/shadow heller?
    Hej det stämmer, jag lyckades inte med shadow heller.
    Men nu är jag inne!
    Jag monterade på hela sambautdelningen från 800an på min dm8000 och skrev därefter över alla filerna i /etc katalogen på 800an med /etc från 8000 (jo jag tog backup av 800ans /etc först...) och därefter gick det att logga in med mina vanliga lösenord/password som jag har på min 8000... skitbra så nu är det bara lite mindre konfning av oscam mm på 800 sen hamnar den vid min tv i köket Det lustiga är att 800an verkar fungera alldeles utmärkt trots att den nu har en massa configfiler som kommer från en annan box som dessutom kör en helt annan image...

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    529
    Tackad
    38 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det skall vara en sträng av obegripliga tecken, annars ligger lösenordet i en annan fil.
    Första raden i passwd ser ut såhär: root::0:0:root:/home/root:/bin/sh
    Det tyder ju på att lösenordet inte finns där.
    och min shadow fil är helt tom. Båda dessa sakerna gäller även på min 8000, så frågan är bara var lösenordet sparas. I alla andra linuxdistributioner jag jobbat med har det varit i antingen passwd eller shadow, hur som helst så sparades det uppenbarligen i någon fil under /etc. Nu tänker jag inte forska mer i detta utan jag ska istället ansluta till min "payserver" som står i min garderob (payserver för jag betalar dyrt till viasat för att ha kortet)

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Hej snubben jag köpte solon ifrån har lagt in open pli backup i den.Försöker logga in på den med root password eller blank men ingen utav dem går.Jag tror att snubben har bytt användarnamnet och lösenordet.Saken är att Snubben som la in backup vill inte ge mig lösenordet för han tror att jag ska använda hans saker till annat.Frågan är nu hur kommer jag in i boxen utan att radera nåt eller flasha om den.Flashar jag om den så försvinner mina server infon.

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Men har inte snubben rätt då ??

  7. #17
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Mycket enkel via ts panel gå in bara på file explorer och editera.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Mycket enkel via ts panel gå in bara på file explorer och editera.
    Tack ibrahim ska testa hoppas på att jag klarar det.

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Men har inte snubben rätt då ??
    ingen har rätt att byta lösenord på nåns ägodel.Säg att du använder iphone och apple låser din iphone skulle det vara rätt.Du har ju köpt den och vill kunna logga in på den.Så kom inte och snacka om rättigheter.

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Du skriver ju själv att du köpte den så ???
    Befintligt skick kallas det, eller var den förberedd för en CSring menar du ???
    och du inte vill vara med i den längre ???

    Citat Ursprungligen postat av sikerim Visa inlägg
    ingen har rätt att byta lösenord på nåns ägodel.Säg att du använder iphone och apple låser din iphone skulle det vara rätt.Du har ju köpt den och vill kunna logga in på den.Så kom inte och snacka om rättigheter.

Liknande ämnen

  1. Skada av att bryta strömmen
    Av SnaBel@ i forum Dreambox
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-01-07, 13:55
  2. DM800 Cardserver till Ett DM800 Hemma Net.....
    Av spacecake i forum Dreambox
    Svar: 64
    Senaste inlägg: 2013-01-21, 21:30
  3. skillnad DM800 HD samt DM800 SE
    Av deep007 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-08, 17:16
  4. DM800 gemini2-400-dm800-secondstage-69
    Av forhike i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 07:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss