Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 61

Ämne: Pay Servrar

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    35
    Tackad
    3 gånger

    Pay Servrar

    Finns det ingen ansvarig som kan plocka bort inläggen som pekar på payservrar!!?
    Eller kan det vara så att nån ansvarig för comhit ligger bakom nån server!!??
    Inläggen kan ligga kvar nästan ett dygn och så länge kan väl en ansvarig för sidan inte hålla sig borta för att editer sidan??!

    Bättre bevakning av siten krävs!!

    Tack för ordet!!
    VU+Duo2, Black Hole 2.1.5 Spaun SUR 211F x2, Thor 0,8W, Astra 4,8E, Hotbird 13.0E, Astra 19.2E

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    +1 (minst 10 tecken)
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag tycker också att det är trist att behöva se detta så gott som varje dag och ibland t.o.m. flera gånger om dagen.
    Det sänker onekligen intrycket av detta forum.
    Jag har i PM till Deas erbjudit min hjälp med att rensa bort skiten. Eftersom jag oftast är inne flera gånger per dygn så skulle jag kunna ta bort det rätt så snabbt, men jag har inte fått något svar.

    Jag vet inte vad det finns för möjligheter att filtrera inlägg på forumet men eftersom den här spammaren alltid använder samma mail-adress borde det kanske gå att blockera inlägg som innehåller just den mail-adressen?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag vet inte vad det finns för möjligheter att filtrera inlägg på forumet men eftersom den här spammaren alltid använder samma mail-adress borde det kanske gå att blockera inlägg som innehåller just den mail-adressen?
    Precis vad jag tänkte på.
    Dessutom verkar han skriva ungefär samma i ämnesraden.
    Det finns väl autocensorering och diverse plugins för vbulletin?
    Bara att lägga till lämpliga fraser, tänkbara varianter och email.
    Captcha, moderering på nya användare, osv...

    http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=228950
    http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=248042
    http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=129390
    http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=184757

    Denna borde ha lagts till för länge sen.
    http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=143615
    Finns ingen anledningen att stämpla referer från detta forum om någon råkar länka till diverse olämpliga ställen.

  5. #5
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Deas har inte respekt för vad vi skriver ....annars hur många gånger har vi skrivit han bryr sig inte om !
    Jag ber er inte skriva nåt för att våra ord eller mening är helt värdelösa.
    Deas antingen är Okunnig eller ligger bakom payserver ingenting annat.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Det som behövs är en grupp människor som har möjlighet att "dölja" dessa inlägg från forumet, inte ta bort eller spärra. Utan det räcker med om man har folk som har den "makten" så kan dom bara dölja dessa nya inlägg snabbt, autofiltrera funkar nog inte så bra och spärra personerna, då fixar dom bara nya konton. Bättre om inläggen bara döljs så fort som möjligt.

    Då kanske personen eller dom som håller på tröttnar. Och försvinner.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Tycker jag verkar vara en utmärkt idé.
    Som det är nu ser det ganska oseriöst ut helt enkelt.

    Lite som att be om påhälsning av STOP med flera.

    MVH
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag tycker också att det är trist att behöva se detta så gott som varje dag och ibland t.o.m. flera gånger om dagen.
    Det sänker onekligen intrycket av detta forum.
    Jag har i PM till Deas erbjudit min hjälp med att rensa bort skiten. Eftersom jag oftast är inne flera gånger per dygn så skulle jag kunna ta bort det rätt så snabbt, men jag har inte fått något svar.

    Jag vet inte vad det finns för möjligheter att filtrera inlägg på forumet men eftersom den här spammaren alltid använder samma mail-adress borde det kanske gå att blockera inlägg som innehåller just den mail-adressen?
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  8. #8
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Deas har inte respekt för vad vi skriver ....annars hur många gånger har vi skrivit han bryr sig inte om !
    Jag ber er inte skriva nåt för att våra ord eller mening är helt värdelösa.
    Deas antingen är Okunnig eller ligger bakom payserver ingenting annat.
    Ursäkta? Nu får du nog förklara dig en hel del här mr Ibrahim. Vad bryr jag mig inte om? Jag sitter och rensar dessa inlägg dagligen, varje dag! Vi har tittat på flera olika lösningar och ändrat massor, men hur man än gör så är det lika lätt för dom som det är för er andra att registrera nya konton. Vem som helst av er kan posta exakt samma som dessa användare gör. Vi har spärr på ip adresser men man kan inte spärra hur vilt som helst för vi har många aktiva medlemmar utanför sverige och då blir dom också drabbade! Så en ursäkta är på sin plats Ibrahim annars blir det en varning, för dessa påhopp går vi inte med på här på forumet. Att anklaga folk för att ligga bakom payserver är nog det lägsta man kan här inne. Tänk på detta i fortsättningen!!
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Det är ingen som tror att ni ligger bakom payservrar.
    "Vissa" har svårt att uttrycka sig sakligt och kommunicera.

    Däremot tror jag inte att ni är inne dagligen och rensar dessa inlägg eftersom jag sett samma inlägg ligga uppe flera dygn i sträck.

    Finns det möjligen någon långvarig trogen forummedlem som skulle kunna få tillåtelse att rensa, kanske lite som @Atomized föreslog?

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Tidigare förslag om att de första 1-3 inläggen av nya användare måste godkännas manuellt hade ju delvis löst problemet. Men kräver då också att någon är inne någorlunda ofta så inte riktiga användare blir sura över att det inte publiceras.

    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    "Vissa" har svårt att uttrycka sig sakligt och kommunicera.
    Eller konspirera utan bevis.

Liknande ämnen

  1. Publika DNS servrar?
    Av T-bird i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-01-30, 11:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss