Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 61

Ämne: Pay Servrar

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Detta är ingen negativ kritik utan bara en fråga, i ett ämne som jag såsom det mesta har nollkoll i :

    Finns ju fler forum som kör "vBulletin" utan detta evinnerliga spammande som förekommer här.
    Så då dyker ju frågan upp, hur gör de andra forumen för att slippa undan ???

  2. #22
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    De använder något av pluginen jag länkade till eller har tillräckligt med admins dygnet runt.
    Varför i hela världen nya användare inte kan modereras förstår inte jag heller.
    Då hade problemet varit löst. Det är bevisligen samma person hela tiden med ungefär samma ämnesrad.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    May 2013
    Inlägg
    59
    Tackad
    1 gånger
    Har sett i vissa forum att nya måste få sina medelanden godkända. Lite taskigt not nya men det är en lösning.

  4. #24
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Edit: läste inte ordentligt!
    Senast redigerad av Jicarala den 2015-02-07 klockan 17:23.

  5. #25
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger

    Angry

    Men för i h-vete, lägg åtminstone idiotens email i censuren + "rare and elite".
    Nu är det 6-8 raderna jag ser bara idag.
    Här är instruktionerna om det är så svårt:
    https://www.vbulletin.com/docs/html/...s_group_censor

  6. #26
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Kan väl bara säga att jag gör vad jag kan... Jag raderar inläggen så fort jag ser dem vilket brukar bli några gånger per dag.

    Som ni ser har jag blivit upptagen i Comhit Crew vilket ger mig vissa rättigheter, exakt vad jag kan eller inte kan göra är jag inte klar över ännu. Jag har ingen erfarenhet av vBulletin eller andra forum-programvaror sedan tidigare så det kommer att ta lite tid innan jag klarar av att skruva på alla kranar i det här systemet. Sedan vet jag inte heller om det finns några begränsningar för vad jag tillåts göra.

    Jag har kikat runt lite i de menyer jag hittat hittills men ännu inte upptäckt någonstans där jag kan censurera ett inlägg p.g.a. av en viss text-sträng, i så fall vore saken enkelt ordnad eftersom spammaren använder samma mail-adress i varje inlägg. Men jag jobbar vidare för att öka mina kunskaper på detta system.

    I den händelse det behövs några plugins för att åstadkomma den önskade censureringen så vet jag inte ännu ifall dessa finns installerade på vårt forum.

    Det är många frågetecken för mig just nu i min nya uppgift men jag jobbar på saken och hoppas lära mig mer.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    May 2013
    Inlägg
    59
    Tackad
    1 gånger
    Az box behöver en ränsas lite

  8. #28
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av exiluxis Visa inlägg
    Az box behöver en ränsas lite
    Rensat!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #29
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    atomized, äsch, tycker folk överdriver lite här. Det viktigaste att se till är att dessa konton som poster skräp om payservrar inte själva kan skicka eller ta emot PM, det vore i alla fall trevligt, går inte att automatisera men säkert något man enkelt kan ändra för dessa användare. Att plocka bort konton, spärra osv, då kommer dom bara skapa nya konton.

    Sedan om dom fortsätter posta sina trådar med reklam för payservrar, inget jag bryr mig om, bara ignorera, men jag förstår dom som klagade på att dom får PM med denna reklam, det är grymt störande.

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    STOP med flera ser inte lika lätt på information om payservers i forum som detta.

    Det är det som jag ser som största anledningen till att rensa, man läser väl inte trådar man finner totalt ointressanta?

    MVH


    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    atomized, äsch, tycker folk överdriver lite här. Det viktigaste att se till är att dessa konton som poster skräp om payservrar inte själva kan skicka eller ta emot PM, det vore i alla fall trevligt, går inte att automatisera men säkert något man enkelt kan ändra för dessa användare. Att plocka bort konton, spärra osv, då kommer dom bara skapa nya konton.

    Sedan om dom fortsätter posta sina trådar med reklam för payservrar, inget jag bryr mig om, bara ignorera, men jag förstår dom som klagade på att dom får PM med denna reklam, det är grymt störande.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

Liknande ämnen

  1. Publika DNS servrar?
    Av T-bird i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-01-30, 11:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss