Har haft en dm500c som jag skaffade för ca 7-8 år sen, detta var min första dreambox och jag var inte speciellt nöjd med den (kändes instabil hårdvarumässigt och tunern kändes dålig).
Har nu en dreambox dm8000 (3*S2+1T) som jag är grymt nöjd med på alla sätt, det enda jag kan klaga på är att den är så förbannat stor, dessutom har den löjligt många features som man aldrig nånsin kommer att använda, 4st ci modulplatser tex. Stabiliteten är inte heller perfekt eftersom jag lyckats hänga den.
Har även en dm800 och en klonbox som är helt ok men känns mindre bra hårdvarumässigt (blir för varm och känns liten och plastig mm). Samt en miraclebox 8, denna är jag mindre nöjd med. Visserligen tycker jag miracleboxen är enklare att konfa och installera image på mm, men den är också mycket mer begränsad, dessutom tycker jag mjukvaran känns instabil och jag trivs inte riktigt med den. Hårdvaran känns däremot väldigt gedigen. Skulle säga att denna lämpar sig mer för nybörjare.
Vu+ boxar har jag bara hört positiva saker om men aldrig testat själv.
Instämmer med zyce att kör man dreambox idag så är det mest för märket man betalar, i varje fall när det gäller de stora dreamboxarna. De små (500HD, 800/SE/v2) skulle jag nog inte rekommendera nån att köpa, man får betydligt mer för pengarna med en vu+ eller en klon.
Sen måste jag också säga att jag har hållit på med satellit-tv sen slutet av 1980-talet och inga av dessa alternativa boxar går att jämföra med de analoga och senare d2mac mottagare som fanns på den tiden stabilitetsmässigt och i uppstartstid. Även de första digitala mottagarna är grymt mycket snabbare jämfört med en dreambox och praktiskt taget omöjliga att hänga. Har en humax irci5400 från 1996 med hackad firmware för cs som jag har i barnrummet, ger bild ca 2s efter att den startats (från att ha varit strömlös) och kanalbyten sker omedelbart. Inga moderna boxar, varken operatörernas eller alternativa kommer i närheten av detta.

Svara med citat