Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: VU+ Duo2 eller Tiviar Alpha+?

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Vad vill du kunna göra med din mottagare?

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Vill kunna göra mer än ex CD boxar och ex kunna använda flera satelliter iom jag har 7 st QUAD LNB på en T90. Jag vill kunna spela in filmer och lagra på en separat NAS disk och kunna använda Enigma2 filmer som är inspelade. Att ha inbyggd HDD större än 2TB vore ju bra. Det ska vara lätt att hitta i kanallistor och ha favoriter och ha snygga skins mm. Mao lätt att använda (även för frun) men ändå estetiska snygga pedagogiska menyer. En nackdel ang frontdisplay är att det inte finns klocka och kanalnummer mm likt Dream.
    Tiviar Alpfa Plus med OpenATV, Open ViX samt VU+ Solo 4K med VU+ image

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Tiviar: Spelar in och (helst) upp TS-filmer. Spara på NAS borde inte vara så svårt att få till. Jag spelar in på intern hårddisk och för över till NAS. Kanallistor fixas enklast externt med medföljande program (windows). Skin finns det nog inga ännu; menyerna är ok. Skärmen visar programnamn (TV4, SVT1 och så vidare) och klocka när mottagaren är avstängd. EPG är den svagaste punkten ännu. Bara nästa program, men förhoppningsvis fixas det till vid en FW-uppdatering.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Den blir bättre än vad jag trodde. Det där med EPG är otroligt viktigt vilket visar sig i nästa FW uppdatering. Nackdel att inte favoritlistor för kanaler kan åstadkommas i boxen men det kanske också kommer i någon ny uppdatering. Ingen ny Tiviar Alpha+ på gång är väl inte troligt iom denna modell släpptes 2013. Du har därmed skippat Enigma eller har du båda?
    Tiviar Alpfa Plus med OpenATV, Open ViX samt VU+ Solo 4K med VU+ image

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Du kan göra favoritlistor i boxen, men den har ingen fungerande flyttfunktion för kanalerna i listorna. Det går inte att få de i "rätt" ordning. Jag har inte provat att försöka få in ENIGMA i boxen. Det finns en lathund för hur man skall göra för att få VIASAT SD att fungera med boxen, men då viasat-sport-kanalerna har så dålig bild i SD har jag inte skaffat något VIASATabonnemang. Andra abonnemang borde fungera om modul finns att få tag på.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Vad jag egentligen menade (jag var lite luddig) var om du skippat att ha en Enigma2 box typ Dreambox eller VU+ vilket jag antar att du gjort. Man får väl anta att nästkommande uppdateringar FW ganska snart löser problemet med bl.a EPG för man vill ju kunna timerprogramera en vecka framåt samt kunna flytta och sortera kanaler enkelt via boxen. Det blir väl att vara med om resa eftersom boxen saknar vissa funktioner som ännu inte fungerar tillfredställande? Hur snabbt brukar uppdateringar ske för jag antar att de sker för original FW i Korea och fabriken?
    Senast redigerad av perahl1 den 2015-02-09 klockan 16:08.
    Tiviar Alpfa Plus med OpenATV, Open ViX samt VU+ Solo 4K med VU+ image

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Så ofta uppdateras den inte, ännu. Om du skriver på formuläret på mytiviar.se får du kontakt med han som pratar med Korea.

    Jag har provat ENIGMA lite så där, utan att ha fått ordning på det.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-01-22, 21:55
  2. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-01-21, 20:27
  3. VU+solo2 eller VU+duo2
    Av Vistasol i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-07-04, 16:54
  4. Tiviar Alpha Plus
    Av TommyC i forum Tiviar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-12-01, 07:51
  5. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-08-23, 06:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss