Hallå,

Har köpt 2 st begagnade original Vu+ solo. Skulle igår lägga in Openpli 4 och fick problem. Boxen startade utan problem med orginalprogramvaran. La in senaste versionen av Openpli 4 på ett usb och pluggade in i Boxen. Hände dock inget märkbart på vare sig skärmen eller på boxen. Tog ur minnet. Och provade då att starta boxen. Nu får jag ingen bild överhuvudtaget utan skärmen är helt svart. Insåg att jag med min okunskap skulle uppdaterat till senaste Boatloadern innan.

Läste då att problemet kunde lösas genom att först köra in senaste Boatloadern igen. Provade därefter att lägga in senaste Boatloadern på ett usb och plugga in i Boxen. Fortfarande händer inget och skärmen är svart. Grön lampa lyser på Vu+ solon när jag startar utan usb.

Jag antar att jag har lyckats krascha orginalprogramvaran. Nu behöver jag er experters hjälp med att lösa detta. Förslag på hur jag återigen får igång den tas mycket tacksamt emot. Är som sagt ingen klon utan en orginalbox.

Är inget fel på övrig utrustning. Har ytterligare Vu+ solo, en med openpli 4 och en med orginalprogramvaran. Provade dessa med samma kablar och tv utan problem.

Med vänlig hälsning,
Henrik