Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 49

Ämne: Boxer byter kort ???

asea60
    Gäst

Boxer byter kort ???

Någon som vet varför Boxer byter ut alla kort under hösten.
    För att få bort alla pirat-kort under en kort tid ????
    Eller har de någon ny teknik på G. ???

Har inte hört nåt ifrån dem..
    Var fick du den informationen ifrån.. länka gärna...

asea60
    Gäst
    Denna info. har skicats ut till kunder

"Viktigt att nämna för dig som är kund är att vi under hösten kommer att byta ut alla våra kunders programkort. Kortbytet innebär att sändningarna till din mottagare blir stabilare. Mer information följer i separat brev med det nya kortet."

LillTroll
    Gäst

=)

Jag kan säga med ganska stor säkerhet att det inte finns något att oroa sig för.

//LillTroll

kada
    Gäst

Bättre säkerhet!?

Det jag fattar när jag hört mig för så ska dom byta till ett annat viaacess system...vad vet jag inte då jag har noll koll på detta.

Det är väl för att ta död på nycklar och annat som ligger´ute.

Men det blir väl bara temporärt ett tag sedan är det väl fullfart igen misstänker jag.

Är det någon som sitter inne med bättre kunskap om vilka flr viasses sytem det finns???

Mvh
    NM

Boxer är ett litet företag bland jättarna (Viasat, CanalDigital mm) dem har inte råd att genomföra ett stort systembyte eller liknande.
    Det dem kan göra är att försöka göra sina kort stabilare, starkare mot pirat angrep och eventuellt börja med att uppdatera via UA.

Jag förvänta mig inte att det skall vara slut... inte med Boxer...

boxer kommer att byta till Via2, försökte att läsa av ett kort som är två veckor gammalt, fick ut följande idents:

FF F5 10
    02 05 00
    02 05 10
    02 05 20
    02 05 30
    02 05 40

och det betyder tyvärr att det är Via2 kort. :-(

Jag fattar inte hur de kan råd eller kan med och göra det för jag säger bara det som jag skrev i Conax gruppen.

Jag citerar mig själv

Nästa år kanske SVT kommer att få tillbaka Premierleage och då kommer C+ att förlora många tittare Bla mig. Filmerna de visar är sisådär då jag hellre hyr en DVD.
    Så vad menar jag med detta? Jo, om det är så att många bestämmer sig för att inte skaffa eller behålla C+ så varför då lägga ner alla kraft på att skaffa nya dyra kodsystem. Vad beträffar Boxer så är deras räddning att ta in några Viasat kanler.
    Skicka gärna meddelande till mig. Både PM och till min e-post så svarar jag så fort jag kan.
    Är oftast upptagen dagtid!

Kan nog vara via2, men kräver inte via2 någon form av uppdatering av mjukvaran i boxen? Det kanske är så att de dödar alla gamla nycklar och ersätter med ett kort inte går att läsa av. Vad vet jag...det får vi snart reda på.

Rykten som cirkulerar... "inside information"

Senda will change to Via2.
    Comhem will change to Conax.
    Viasat will change to NDIS at goldchannels and Via2 at the rest.

Right now Senda is simulcrypting, so there seems to be many black- screens out there soon.... :cry:

Liknande ämnen

1. Viasat byter kort??!!
    Av AER i forum Viasat
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-05-27, 16:10
  2. När byter boxer system ??
    Av johan455 i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-31, 22:43
  3. När byter Viasat till nya kort???
    Av kinne i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-10, 19:20
  4. [LÖST] När byter boxer till v****ss2?
    Av vukan i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-10, 16:13
  5. är det säkert att dom byter kort?
    Av Realno1 i forum Boxer
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2003-09-19, 18:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss