Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Raid mot kortdelare

  1. #1

    Raid mot kortdelare

    Någon som har mer info om räderna mot grupperna i Kalix och Luleå nu i dagarna. Det sår inget om detta i tidningarna. Gissar att det är grupper modell större som delar till hundra kanske tusentals användare.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    31
    Tackad
    3 gånger
    Där ser man. Delar man åt hundra eller kanske tusentals användare förtjänar man nästan att åka dit.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    35
    Tackad
    3 gånger
    Du verkar ju veta vad som hänt/händer! Varför berättar inte du istället för att sprida rykten.
    VU+Duo2, Black Hole 2.1.5 Spaun SUR 211F x2, Thor 0,8W, Astra 4,8E, Hotbird 13.0E, Astra 19.2E

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av bello77 Visa inlägg
    Du verkar ju veta vad som hänt/händer! Varför berättar inte du istället för att sprida rykten.
    Jag har ingen mer info om detta utan bara ett rykte jag har hört "på stan". Flera personer påstår att något har hänt eller håller på att hända just nu.
    "Riktad insats på bred front mot organiserade nätverk av denna typ". Sitter man och delar inom hushållet så har man nog inte så mycket att vara rätt för.
    Som sagt så kanske detta bara är just ett rykte, därav min fråga om någon mer vet något.

  5. #5
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Bara bra, alla nyheter om folk som åker fast gillar jag, man ska inte kortdela och tjäna pengar på det eller ha stora nätverk. Det förstör bara för alla andra. Man kan kortdela med kompisar eller i hemmet.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Jag har hört att någon tipsade polisen så att dom fick upp spåren. Även att de fick betalt direkt in på kontot med vanlig överföring och att det var över 1500 users totalt. OM detta stämmer så var dom inte speciellt försiktiga.

    Rykten som sagt. Konstigt att inte någon pressrelease har kommit ut ännu.

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Hmm.

    http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...tande-forbjuds

    Låter inte så bra, man får hoppas att det juridiska sätter stopp för dessa idioter som säljer kortdelning. Sedan låter 300000 personer lite väl mycket, det är nog många som kort kortdelning hemma eller med några kompisar.

    Hmm kan det vara den där personen från medelpad kanske ?

    http://www.arbetarbladet.se/angerman...latet-tittande

    Riktigt bra att man ändrar lagen och sätter fast dessa jävla pajaser. Dessutom numera med streamingtjänster och liknande kan man faktiskt betala för att endast se en match eller precis det man vill. Riktigt dåligt att folk inte vill betala tycker jag.

  8. #8
    Donator trugs avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    173
    Tackad
    6 gånger
    Låter som överdriven propaganda.
    Hockeyligan: ”Cardsharing kostar årligen klubbarna miljonbelopp”
    Hur kan det kosta klubbarna något alls? Är det klubbarna som köper "illegala koder på internet"?

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Samma logik som illegalt nedladdade filmer. 1 film = 299kr i missad intäkt. En delare = 699kr/mån i missade intäkter.

    Är givetvis komplett vansinne att räkna så.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Inget nytt rykte eller info här?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Liknande ämnen

  1. RAID 5 på HTPC?
    Av Tommy Newjersey i forum HTPC
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 10:27
  2. SataRAID och RAID vid uppstart
    Av admin i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-01, 22:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss