Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Göra om inspelade program tilldvd/ Blu Ray.

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger

    Göra om inspelade program tilldvd/ Blu Ray.

    Hur gör ni när ni ska göra om inspelade program till dvd/Blu Ray så man kan kolla på dom med full kvalité och då få med både 5.1 Ljud och text som jag inte har lyckats med, så vilka program använder ni för att få det, dom filmer jag har provat med är från C more, men får varken med text eller 5.1 ljud?

    Sen så vad tycker ni om kvalitén på C more filmkanalerna först och främst tänkte jag på hd kanalerna? Sen så har ni 5.1 Ljud på dom andra C More kanalerna som inte är hd? För det säger C More att det ska vara.

  2. #2
    Rags32
    Gäst
    Använd TSMuxer för HD-inspelningar. Muxa om till Blu-ray och bränn filerna. För DVD googla för liknande lösning.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    du får ju bara 5.1 ljud om cmore sänder ut det

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    du får ju bara 5.1 ljud om cmore sänder ut det


    Ja men C More säger ju att det ska vara 5.1 på dom.

    Här är vad jag har mailat direkt till C More och vad dom har svarat mig.

    Hej! Jag har c more över canal Digital och jag tänkte höra när ni ska förbättra kvaliteten på både bild och ljud för det är mycket sämre än vad det är på DVD/BLU RAY och varför är det så många filmer som är utan surround ljud, och varför är det aldrig dolby digital 5.1 på dom utan hd sanning, och varför är det inte nån sändning på hits hd på helgerna för? Mvh Mattias

    C More kundservice.
    Hej!

    Tack för ditt mail.

    Dessa frågor behöver du ta med Canal Digital som sköter sändningen av bilden, ljudet samt kanalerna till dig.
    Följande kanaler sänder med 5.1 surround i dagsläget: C More First, C More Hits & C More Action. Detta är självklart någonting som vi jobbar på för att utöka för att förbättra upplevelsen av TV tittandet.

    Med Vänliga Hälsningar

    Oskar - C More Kundservice
    www.cmore.se

    Jo jag vet och jag hade redan pratat med dom om det och dom vart förvånade att det inte var det på Cmore First, Cmore Hits och C More Action och det lät på dom som att det var inget dom kunde göra nåt åt, så därför skrev jag till dig.Sen så är det många filmer på HD kanalerna med som inte sänder med 5.1 Surrond och det förstör hela filmupplevelsen och så är det själva bildkvalitén som är så mycket sämre än vad den är på dvd/blu ray och det gäller även ljudet med och så undrar jag när ni ska börja med 7.1 Dolby Digital och DTS sändningar? Och detta har jag redan frågat Canal Digital om och dom sa att det visste han inte men han trodde inte det skulle bli av för det berodde på C More och att det var ni som var tvungna att ha det för att det skulle vara möjligt för dom att börja sända med det och han höll även med mig om att det var sämre bild och ljud än vad det är på DVD & Blu Ray. Så¨jag tänkte om du kan ta och kontakta Canal Digital och prata med dom om att det inte är nån 5. ljud på First, Hits & Action för jag tror att dom tar det på större allvar om du pratar med dom om det än om jag gör det som bara är en privatperson med krav? Jag ska med kontakta dom och påtala det igen, För jag måste säga att ni har massa bra filmer som jag inte ens att dom fanns och jag fattar inte hur ni har kunnat få rättigheterna till Beck, men jag tycker det är bra gjort, men när kommer nr 03 och så vidare? Tycker att det är synd att ni har slutat med tidningen där man kunde se hela månaden. Sen så undrar jag varför en film kan sluta säg halvtolv och så börjar inte den Erotiska filmen fören halv ett för jag tycker det är dumt att dra ut på det för man kanske inte vill sitta uppe så mycket längre och vänta bara för att man ska se den och varför är det ingen text på dom och det är aldrig Dolby Digital på dom heller, fast det är det på dvd om man köper dom, för ibland kan det vara filmer som är på franska och då skulle det vara bra med text? Sen så tänkte jag höra om man kan få önska om filmer som man vill att ni ska visa? Vet du när den Erotiska filmen Sweet Ass Peaches? M. V.H. Mattias.

    Hej Mattias!

    Vi kan inte starta erotik före en viss tidpunkt på natten och ibland kan det då förekomma en kortare tid utan innehåll. Vi uppskattar ditt förslag om Sweet Ass Peaches och ska kolla om det är något som går att ordna. Dock kan vi inte garantera något där.

    Vi har tagit vidare frågorna om ljudet och återkommer till dig så fort vi har fått svar i frågan.

    Med Vänliga Hälsningar

    Johan - C More Kundservice
    www.cmore.se

    Hej igen!

    På HD-kanalerna ska det vara Dolby-ljud!

    Med Vänliga Hälsningar

    Johan - C More Kundservice
    www.cmore.se.

    Som du ser så svarade han inte på varför det inte var 5.1 på sd filmkanalerna utan sa bara att det ska vara det på hd kanalerna och det är det ju, men det är många filmer som det inte är det på och då spelar det ingen roll om det är i hd eller ej för utan minst 5.1 ljud så blir filmen värdelös och sen så är hd bilden sämre än vad den är på en blu ray eller vad tycker du om det?

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Använd TSMuxer för HD-inspelningar. Muxa om till Blu-ray och bränn filerna. För DVD googla för liknande lösning.
    Tack så mycket för ditt tips, det funkar att göra blu ray filer, men tyvärr så kommer det inte med nån text och programmet säger att den inte känner igen ett par strängar och har därför ignoreras, men vet du vad det är för textning som Canal Digital använder sig av på C More HD kanalerna och vad det är för typ på C More sd kanalerna, för det är ju inte samma för på sd kanalerna så är den ju mer vit som det är på dvd/blu ray filmer, medan på hd så är den vit med mörk bakgrund? Mvh Mattias

  6. #6
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Textningen är antingen DVB-textning eller Text-tv textning.
    Att det ser olika ut beror på att din mottagare visar dessa typer på olika sätt.
    I TXMuxer behöver du ange vilken texning som skall användas, samt hur den skall visas..

    Jag har själv inte pysslat med detta på länge, senast jag höll på vad det konvertering av HAV-filer till DVD, men upplägget är detsamma.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

Liknande ämnen

  1. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-05-15, 13:47
  2. textning på inspelade filmer
    Av sigge84 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 08:08
  3. Rädda inspelade program från DM7020-S
    Av eeelias i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 19:55
  4. DM800 Kan ej spela upp inspelade program
    Av fantomen i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 21:15
  5. Koda om inspelade tv-program med 500T
    Av moonshine i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 11:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss