Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Black Box Pro för iOS

  1. #1

    Black Box Pro för iOS

    Hej hopp,

    är det någon här som får denna appen att fungera? Blackbox Pro iOS.
    Jag har försökt flertal gånger och får felmeddelandet: Please check your WiFi connection and entered data.
    Därefter kommer det upp: Username or password is incorrect.

    Det skumma är att jag har aldrig ändrat något username eller password på boxen.

    Försökt googla men verkar inte heller finnas någon lösning på nätet för detta.

    Är det någon av er aktiva här som vet vad det kan bero på att jag får detta felmeddelandet?
    Kommer åt boxen som vanligt via webbläsaren på datorn.

    Tacksam för seriösa svar.

    /Matte

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    Jag kan inte hjälpa dej, men här funkar den perfekt. Inklusive HD-kanaler

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Är nog det som är felet, logga in med ssh eller telnet i burken och sätt ett password. Sen anger du samma Login/Password från din app.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av von_skunck Visa inlägg
    Är nog det som är felet, logga in med ssh eller telnet i burken och sätt ett password. Sen anger du samma Login/Password från din app.
    Jag ändrade igår till nytt lösenord men det blev samma resultat... lite drygt att det inte var så lätt

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Har du wi-fi igång på telefonen? Känns inte som dom är på samma nätverk.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  6. #6
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Kan inte hjälpa dig med Blackbox appen men vill istället tipsa om VU+ Player appen, kör den på ipad och det funkar klockrent både från DM box och VU+ box!

    Finns en app som heter VU+ Player HD också men det verkar kräva att boxen är VU också? så jag kör den utan HD i namnet men kan streama HD kanaler utan större bekymmer, dessa är dessutom gratis
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Muggesand Visa inlägg
    Har du wi-fi igång på telefonen? Känns inte som dom är på samma nätverk.
    Skriver jag in ip adress till boxen i webbläsaren kommer jag åt den via ipad/iphone. alltså den interna 192 adressen. samt att de är på samma nätverk dock inte boxen på wifi men det skall väl inte ha någon betydelse?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av CharlieX77 Visa inlägg
    Kan inte hjälpa dig med Blackbox appen men vill istället tipsa om VU+ Player appen, kör den på ipad och det funkar klockrent både från DM box och VU+ box!

    Finns en app som heter VU+ Player HD också men det verkar kräva att boxen är VU också? så jag kör den utan HD i namnet men kan streama HD kanaler utan större bekymmer, dessa är dessutom gratis
    Den appen hittar inte heller boxen så verkar inte vara något fel på apparna utan säkert någon inställning i boxen som jag inte vet vad.... Men tack för tipset iaf

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Vad duktig du är att berätta vad du har för grejer
    Om du har PC m windows vad händer då om du trycker på streamikonen i web i/f ???

    här fungerar det -->
    osd.JPG

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Vad duktig du är att berätta vad du har för grejer
    Om du har PC m windows vad händer då om du trycker på streamikonen i web i/f ???

    här fungerar det -->
    osd.JPG
    Jag sitter med en dm600 pvr som har enigma 1. Samt en mac med iDreamX som funkar klockrent men att få det att fungera med appar verkar vara överkurs för en lirare som mig.

Liknande ämnen

  1. Intressant om black hole
    Av Satjoey i forum Vu+
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-12-30, 23:08
  2. Black gold 36xx
    Av joxen i forum Linux
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-09-23, 08:31
  3. Black Hole?
    Av Henke100 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-09, 13:43
  4. Moduler , RED & BLACk
    Av trollhattan i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-01, 20:10
  5. Black X-Mas!!!
    Av Metroman i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-04, 19:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss