Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Defekt kort?

  1. #11
    Är det någon som har mer info ang. frysningarna för oss med newcs och 090f-kort?
    Helt plötsligt säger newcs "No card in reader" för mitt Viasat-kort. Stoppade in det i orginalmottagaren och där fungerar det perfekt.
    Ska jag paira mitt kort och in med boxid i newcs-config?

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2014
    Inlägg
    108
    Tackad
    13 gånger
    Citat Ursprungligen postat av robelind Visa inlägg
    Är det någon som har mer info ang. frysningarna för oss med newcs och 090f-kort?
    Helt plötsligt säger newcs "No card in reader" för mitt Viasat-kort. Stoppade in det i orginalmottagaren och där fungerar det perfekt.
    Ska jag paira mitt kort och in med boxid i newcs-config?
    Virker kortet ditt i Cccam?
    Er din original mottaker sd eller hd?
    Senast redigerad av gynter den 2015-03-20 klockan 17:05.

  3. #13
    Jag har inte provat Cccam.
    Orginalmottagaren är SD.

  4. #14
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av deas Visa inlägg
    Vad jag har hört så är det problem även med 090f där hwkey och ekpair finns, laggar och fryser.
    Får avvakta då. Förändringen med Viasat är inte helt spikad ännu trots allt.

    Finns det inte en möjlighet att detta är ett sammanträffande? 090f är gamla skitkort som kommer ruttna sönder nu inom de närmsta 1-2 åren. Ytterst få kort kommer leva längre än så. Min poäng är att de som upplever frysproblemen kanske har ett kort som börjat ruttna och fungerar inte längre som det ska.

  5. #15
    Hade samma problem med frysningar för ett gammalt kort sedan några veckor tillbaka. Ändrade till "no" för uppdateringar och frysningarna försvann. Dock lär jag tappa bilden när entitelments går ut (om jag förstått allting rätt). Hoppas att man kan uppdatera då och återigen låsa kortet för uppdatering. Dock lär jag bli varse om det när det inträffar. Har inte orginalboxen kvar då den gick sönder för en massa år sedan.

  6. #16
    Hej!

    Har lagt in Oscam 1.20 unstable build R10656 i min box istället för Mgcamd och Newcs. Passade samtidigt på att flasha boxen med ny mjukvara (OpenPLi-4.0-beta-dm7020hd-20150522) och Viasat verkar nu fungera utan minsta frysning. Jag har fortfarande kvar mitt gamla Viasat 090f kort med Jennifer Lopez mfl på som körs varje dag. Borde nästan vara antikt nu...

    Mvh Tom
    Senast redigerad av Tom80 den 2015-05-31 klockan 23:52.

Liknande ämnen

  1. Defekt tuner?
    Av shamrock i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-06-06, 01:13
  2. DM500 med defekt tuner
    Av Luchtii i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2014-03-19, 22:34
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 13:00
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 01:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss