Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Boxen hittar varken thor eller astra i satfinder

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger

    Boxen hittar varken thor eller astra i satfinder

    Har en dreambox 800 hd se som krånglat mycket till och från. Allt funkat galant över en vecka nu iaf men så plötsligt när man kom hem från jobbet och ska se på tv går inte skiten! Går in i satfinder och ser att varken thor eller astra ger något utslag. står på 0%. Några tips?
    Har varit med om en lnb gått sönder så bytt ut den. Samt jag provat en annan diseqc förut när det bråka med mottagning.

    Känns som måste vara något med mjukvaran? Barnen kan vara riktigt duktiga på fippla med allt

    Misstänkte först att min box var hackad för favorit kanallistan var borta men bytte passwd och slängde över den på nytt via ftp utan lycka. Å allt i mgcamd såg då bra ut..

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Kolla med t.ex. www.lyngsat.com att de frekvenser du söker på i satfinder är aktiva transponders där det borde finnas signal. Satfinder ger inget utslag om du råkat ställa in en frekvens där det inte sänds något.

    Du kan också kolla LNB-inställningarna så att det stämmer med DiseqC-port m.m.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Prova med en annan PSU, låter som om den ripplar.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Kolla med t.ex. www.lyngsat.com att de frekvenser du söker på i satfinder är aktiva transponders där det borde finnas signal. Satfinder ger inget utslag om du råkat ställa in en frekvens där det inte sänds något.

    Du kan också kolla LNB-inställningarna så att det stämmer med DiseqC-port m.m.
    HMm okej. Har iaf flashat om boxen nu när jag kom hem. Ser att frekvenser osv är annars än före flashningen dock 0% forfarande
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Prova med en annan PSU, låter som om den ripplar.
    Kan verkligen psu styra satfinder resultaten? å mottagning? Ska försöka hitta en annan...

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    129
    Tackad
    5 gånger
    Den leverar ström till lnb osv

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av freddan83 Visa inlägg
    Den leverar ström till lnb osv
    Provade en annan psu utan lycka.. Asså det är så märkligt. Med nyaste openpli har det varit 0% på allt i satfinder senaste dagarna. (även gamla som jag hade)

    Provade lägga in Peter Pan image å då plötsligt fanns ett värde på snr. Pendla mellan allt från 40-90% på båda satelliterna.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Om någon är nyfiken så kan jag iaf berätta att firman som monterat allt fick komma hem till mig å plugga in deras grejer. Det visade sig att parabolen rört sig både i sidled å upp å ner. Så nu funkar det fint!

Liknande ämnen

  1. 100% Thor, 0% Astra...Dreambox 800 HD
    Av Alelalen i forum Dreambox
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-05-30, 15:58
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-09, 15:54
  3. Får varken bild eller ljud. Krypterade kanaler.
    Av rcane i forum Canal Digital
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-11-17, 19:20
  4. satfinder eller beeper?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 16:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss