Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: HTPC stream med oscam och tvheadend

  1. #1

    HTPC stream med oscam och tvheadend

    Tänkte bygga en HTPC som kör oscam och tvheadend. Tänkte använda ett GA-AM1M-S2H moderkort som har AM1 socket, 1333/1600mhz minnen. Kommer den att klara streama över nätverket runt tre till fyra enheter med HD tv samtidigt, eller behöver jag ha en bättre HTPC för det? Måste jag ha ett grafikkort eller fungerar det interna? Mvh

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger
    Min bedömning är att hårdvaran kommer att klara att strömma upp till fyra kanaler samtidigt. Dock är jag osäker på om ett inbyggt grafikkort fungerar med exempelvis Kodi eftersom jag endast kört med Nvidia-kort, vilket fungerar felfritt.
    Backend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29, TBS6984 (quad DVB S2), FFdecsawrapper och OSCam med Phoeinx kortläsare.
    Frontend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29 på Asrock ION och olika hemmabyggen, alla med Nvidia grafikkort.

  3. #3
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Tror att grafiken kommer att fungera så länge du inte kör 3D. Och strömma via kabel så slipper du också många problem, Wifi suger
    Rust Never Sleeps

  4. #4
    Okej, tack för svaren. Wifi är något jag aldrig ens skulle fundera på

Liknande ämnen

  1. TVHeadend
    Av bjornsson i forum HTPC
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2015-02-27, 17:16
  2. [LÖST] Tvheadend -> Oscam Emm uppdaeringar funkar inte
    Av ocra i forum Boxer
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2013-09-02, 10:47
  3. tvheadend no service
    Av snuppesno i forum HTPC
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-23, 22:48
  4. Tvheadend config
    Av Sneaky i forum HTPC
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-22, 19:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss