Nu orkar jag inte köra via HTPC speciellt mycket men jag delar ett av mina tv-kort mellan Mythtv och Tvheadend. Så det kort med lägst prio också kan användas för livetv via Tvheadend...
Nu orkar jag inte köra via HTPC speciellt mycket men jag delar ett av mina tv-kort mellan Mythtv och Tvheadend. Så det kort med lägst prio också kan användas för livetv via Tvheadend...
Rust Never Sleeps
Efter att ha kört Tvheadend och Kodi ett par veckor (i väntan på att ffdecsawrapper rättas och börjar fungera på Kernel > 3.13, vilket betyder att det åter igen går att använda MythTv) så är mina intryck av Tvheadend och Kodi oförändrade. TVheadend och Kodi har klart stabilare bild och snabbare kanalbyten medan MythTv har bättre funktioner för att välja vad som ska spelas in och att det är smärtfritt att både spola fram och tillbaka i inspelningar i MythTv jämfört med Kodi där det fungerar mindre bra.
Senast redigerad av Erik-NA den 2015-03-29 klockan 12:19.
Backend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29, TBS6984 (quad DVB S2), FFdecsawrapper och OSCam med Phoeinx kortläsare.
Frontend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29 på Asrock ION och olika hemmabyggen, alla med Nvidia grafikkort.
Nu fungerar ffdecsawrapper igen med MythTv. Skiftar därför från Tvheadend till MythTv.
Backend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29, TBS6984 (quad DVB S2), FFdecsawrapper och OSCam med Phoeinx kortläsare.
Frontend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29 på Asrock ION och olika hemmabyggen, alla med Nvidia grafikkort.