Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: dvb-c usb tuner

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Förvirrande när du blandar uttrycken dual o twin, precis intill varandra. Men du menar att dualtuner p&p fungerar i Uno. Förstår inte det jag, Uno är väl en singel tuner STB ??
    Dubbla tuners i samma modul är väl en ganska ny företeelse, varför det inte finns några fastställda begrepp. Jag säger dual tuner generellt om boxar, men eftersom modulen verkar heta twin så använde jag det namnet för att beskriva den.

    Ja, det finns en dual tuner-modul som även fungerar i Uno. Det innebär att du kan ha 4 tuners i Duo2. Så single och dual "tuner" i deras fall är ju inte riktigt sant, snarare "tuner-module".

    Däremot är det nu klarlagt att den ej får plats i SoloSE:
    I do feel that Vu+ have missed a trick with the pluggable tuner, they already produce a Twin dvb-S/S2 tuner, however this tuner will not fit in the SoloSE which is a bit of a shame, as with a twin tuner this receiver would be truly blow all the budget receivers out of the water.

    (vuplus-community)
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Edit står Uno med i din länk
    Va?
    Senast redigerad av macuser den 2015-03-13 klockan 02:09.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lallee Visa inlägg
    Att en duo2 är värd pengarna tvivlar jag inte en sekund på, men det är mer pengar än jag är villig att lägga på en mottagare i dagsläget.
    Jag skulle iaf rekommendera en med P&P-tuner. om du nu kommer byta system snart. Varför köpa "fel" box? Där har varit drivrutinsproblem förut med USB-tuners, interna är garanterat stabilare. Tyvärr verkar andrahandsmarknaden för Vu+ inte särskilt aktiv, kanske för att folk gillar sina boxar.
    Citat Ursprungligen postat av lallee Visa inlägg
    En soloSE verkar väldigt intressant men ju mer jag läser desto mer tveksam blir jag.

    klippt från ett utländskt forum
    Unfortunately, the Solo SE seems to have missed more than a trick or two and this satellite market is somewhat unforgiving. The network speed is comparatively slow, external HDD and tuner flexibility not as it seems and there's a common complaint that it is far too expensive/over priced for what it is.
    Vad har du läst då? Citatet ovan är ju väldigt vagt, och oklart vad som egentligen menas. 100Mbit vs Gbit behöver ju inte var ett problem. Sen vad andra tycker är prisvärt är ju fullständigt irrelevant, när den kom blev den prisad för just det. Folk köper ju fortfarande DM800 HD se för nästan dubbla priset.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    Va?
    Jo, det står hos flera leverantörer att dual p&p är valbar till uno tex din länk.
    Alltså jag tror jag skulle vilja se det innan jag tror på det.

    Hur det fungerar med duo2 vet jag, antal, varmare osv


    (lättare att skriva på datorn, än den där jävla telefonen)

  4. #14
    Färsking
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    22
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    Jag skulle iaf rekommendera en med P&P-tuner. om du nu kommer byta system snart. Varför köpa "fel" box? Där har varit drivrutinsproblem förut med USB-tuners, interna är garanterat stabilare. Tyvärr verkar andrahandsmarknaden för Vu+ inte särskilt aktiv, kanske för att folk gillar sina boxar.

    Vad har du läst då? Citatet ovan är ju väldigt vagt, och oklart vad som egentligen menas. 100Mbit vs Gbit behöver ju inte var ett problem. Sen vad andra tycker är prisvärt är ju fullständigt irrelevant, när den kom blev den prisad för just det. Folk köper ju fortfarande DM800 HD se för nästan dubbla priset.
    http://linuxsat-support.com/showthread.php?t=69572

    Fullständigt irrelevant vet jag inte om jag tycker, då jag inte har möjlighet att prova själv före ett köp har jag inte så mycket annat att gå på. Sen är ju en egen uppfattning alltid bäst.

    Ja jag håller med om att en box men p&p-tuner tuner skulle vara det bästa alternativet, dock är det ju inte säkert att jag behöver byta system(vilket jag hoppas!) och det är därför det tar emot lite att köpa en box bara för att den har p&p-tuner ifall det inte är nödvändigt i slutändan. Därför jag tänkte att man i värsta fall kunde lösa det med en usb-tuner, men det verkar ju inte fungera vidare bra.

    Så topic frågan är väl löst antar jag, så länge ingen annan har fått det att fungera?

    Frågan hör väl egentligen inte till den här avdelningen, men vilken box(alla märken) tycker ni är den mest prisvärda boxen med p&p-tuner i den här prisklassen? (2000-2500kr)
    Senast redigerad av lallee den 2015-03-13 klockan 11:31. Anledning: tillägg

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Alltså jag tror jag skulle vilja se det innan jag tror på det.
    Haha, ok. Förstår inte varför du tror det skulle vara annorlunda från Duo2. Förstår inte heller vad för anledning folk skulle ha att ljuga i alla foruminlägg, eller videoklipp.

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lallee Visa inlägg
    http://linuxsat-support.com/showthread.php?t=69572

    Fullständigt irrelevant vet jag inte om jag tycker, då jag inte har möjlighet att prova själv före ett köp har jag inte så mycket annat att gå på. Sen är ju en egen uppfattning alltid bäst.
    Tråden ovan innehåller ju inget negativt om SoloSE, bara åsikten att prisskillnaden mot Solo2 är tillräckligt liten för att det kan vara värt att satsa på den istället.

    Ekkostar verkar vara en oseriös typ, då han dessutom ordagrant postat samma inlägg på minst ett annat forum. Gissningsvis en återförsäljare för Technomate. Just prisvärdhet är ju per definition subjektivt, och det är ett lite konstigt argument att "alla säger att denna är oprisvärd", speciellt när iaf de recensioner jag läst tycker det motsatta. (allt är väl däremot prisvärt om man jämför med Dreambox)

    Funktionalitet går ju snabbt att läsa sig till och jämföra. Det man brukar vara ute efter att veta är väl snarare mjukvarustöd, snabbhet och buggar, om funktionerna faktiskt fungerar.
    Citat Ursprungligen postat av lallee Visa inlägg
    Frågan hör väl egentligen inte till den här avdelningen, men vilken box(alla märken) tycker ni är den mest prisvärda boxen med p&p-tuner i den här prisklassen? (2000-2500kr)
    Ska man ta fram den bästa produkten för ett visst pris måste man väga fördelar mot nackdelar, vet man då inte vad som är viktigt för just dig blir frågan lite av typen "hur långt är ett snöre?". Ekkostar klagar t.ex. på avsaknad av intern hårddisk och gigabit-ethernet, är det viktigt? Vilken image föredrar du? Antal tuners, transcoding osv osv
    Senast redigerad av macuser den 2015-03-13 klockan 14:18.

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Tack för länkarna
    Tja, det går väl då, orkar inte kolla om PIP'n var på olika positioner/transponders.

    TS, Det enda vi vet om framtiden är att vi inte vet någonting.
    -"comhem/boxer" tja det kanske är cryptoguard eller dylikt dit du ev flyttar.
    Du kanske kan ha en selfsat på din franska balkong.
    Köp du en Solo2, idag kommer du att bli du nöjd med den, transcoding onthefly mm
    Är det nu comhem dit du ev flyttar kan du antagligen se det analoga grundutbudet med dongel, så länge det nu varar.
    Samt då använda Solo2 som en hyvsad mediaspelare.



    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    Haha, ok. Förstår inte varför du tror det skulle vara annorlunda från Duo2. Förstår inte heller vad för anledning folk skulle ha att ljuga i alla foruminlägg, eller videoklipp.

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Såg tråden kanske försent, men jag har använt usb c tuner på en solo2 för att kolla comhem, det fungerar utmärkt.

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    kan du antagligen se det analoga grundutbudet med dongel
    Analoga kanaler fungerar väl inte i enigma?

    Citat Ursprungligen postat av ricki Visa inlägg
    Såg tråden kanske försent, men jag har använt usb c tuner på en solo2 för att kolla comhem, det fungerar utmärkt.
    Nej lallee har väl inte köpt något än. Modell på fungerande dongel är ju det intressanta. Avkodning med programkort?

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Sorry fort&fel okodade DVB-C menade jag förstås.



    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    Analoga kanaler fungerar väl inte i enigma?


    Nej lallee har väl inte köpt något än. Modell på fungerande dongel är ju det intressanta. Avkodning med programkort?

Liknande ämnen

  1. Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 16:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss