Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: dvb-c usb tuner

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    22
    Tackad
    1 gånger

    dvb-c usb tuner

    Ska köpa mig en ny box då min nuvarande precis dog, hade tänkt mig en solo2:a

    Har idag parabol men kommer ev flytta snart och vet inte om jag kommer ha möjlighet att ha parabol då.

    Duo2:an som man har möjlighet att byta tuner i tycker jag kostar för mycket. Tänkte därför att man kanske kan lösa det med en usb dvb-c/t tuner ifall det nu skulle behövas. Funkar det ens med comhem/boxer? Läste någon äldre "artikel" där dom påstod att det var strul med betalkanaler. Det skulle även vara något segare kanalbyten men det är något jag kan leva med.

    Någon som har erfarenhet inom det här? Googlar men hittar inga vettiga svar.

    /lallee

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lallee Visa inlägg
    Duo2:an som man har möjlighet att byta tuner i tycker jag kostar för mycket.
    Du kan även byta tuner i Uno och SoloSE.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Jo, så är det men

    finns fler VU+ med p&p tuners,
    samt är du säker på att dual fungerar öht i de singletuner modeller du nämner ???

    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    Du kan även byta tuner i Uno och SoloSE.

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    22
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    Du kan även byta tuner i Uno och SoloSE.
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Jo, så är det men

    finns fler VU+ med p&p tuners,
    samt är du säker på att dual fungerar öht i de singletuner modeller du nämner ???
    Anledningen att jag vill ha en solo2:a är att den verkar vara just väldigt bra/prisvärd enligt omdömen. Är inte så insatt i vu+ då jag enbart har haft dreamboxar tidigare, men Uno och soloSE är båda äldre modeller? Spelar ju ingen som helst roll om dom är lika stabila/snabba som solo2, funkar dom lika bra så kan jag leva med att det är singletuner.

    Frågan kvarstår dock hur bra det funkar med usb tuner i solo2.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Olika det, vissa fungerar andra fungerar ej alls.

    Avseende "C" så har jag en sådan där kinessticka T/T2/C&DAB men jag använder den ej
    då jag har bättre fungerande sticka för T/T2 och jag har ej haft möjlighet att prova kabel

    Tror/gissar nog att att du ska gå på SoloSE, men det var väl ngn som hade streaming problem med den ?
    och DUO2 är absolut värd pengarna.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    finns fler VU+ med p&p tuners,

    samt är du säker på att dual fungerar öht i de singletuner modeller du nämner ???
    Bara Ultimo. Och om priset var problemet kände jag inte att det var lönt att nämna en i princip lika dyr.

    Jag kommenterade enbart på P&P-möjligheten, så varför ska jag vara säker på något jag inte ens nämnt? Han efterfrågade inte uttryckligen dual tuner. Twin-tuner fungerar i Uno. SoloSE vet jag dock inte, men har läst någonstans att det inte går.

    Citat Ursprungligen postat av lallee Visa inlägg
    men Uno och soloSE är båda äldre modeller?
    Uno kom 2011 och SoloSE 2014. Åldern är ju dock inte allt. Du hittar en tabell med skillnader i prestanda och funktionalitet både på deras hemsida och wikipedia.
    Senast redigerad av macuser den 2015-03-12 klockan 16:06.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    OK, men jag förstår inte det fetade är du snäll och förklarar, typ länkar.

    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    ........Han efterfrågade inte uttryckligen dual tuner. Twin-tuner fungerar i Uno. SoloSE vet jag dock inte, men har läst någonstans att det inte går...........

  8. #8
    Färsking
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    22
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Olika det, vissa fungerar andra fungerar ej alls.

    Avseende "C" så har jag en sådan där kinessticka T/T2/C&DAB men jag använder den ej
    då jag har bättre fungerande sticka för T/T2 och jag har ej haft möjlighet att prova kabel

    Tror/gissar nog att att du ska gå på SoloSE, men det var väl ngn som hade streaming problem med den ?
    och DUO2 är absolut värd pengarna.
    Så du kan alltså kolla på kodade kanaler med din T/T2 sticka?

    Att en duo2 är värd pengarna tvivlar jag inte en sekund på, men det är mer pengar än jag är villig att lägga på en mottagare i dagsläget. En soloSE verkar väldigt intressant men ju mer jag läser desto mer tveksam blir jag.

    klippt från ett utländskt forum
    Unfortunately, the Solo SE seems to have missed more than a trick or two and this satellite market is somewhat unforgiving. The network speed is comparatively slow, external HDD and tuner flexibility not as it seems and there's a common complaint that it is far too expensive/over priced for what it is.
    Senast redigerad av lallee den 2015-03-12 klockan 23:20.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    OK, men jag förstår inte det fetade är du snäll och förklarar, typ länkar.
    En modul med dubbla tuners

    http://www.satvision.se/vu-uno-ultim...-s2-p-706.html

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Förvirrande när du blandar uttrycken dual o twin, precis intill varandra. Men du menar att dualtuner p&p fungerar i Uno. Förstår inte det jag, Uno är väl en singel tuner STB ??

    Jag har inte fått USB DVB-T/T2 att fungera med softcam, så antagligen lika med Cable.

    Edit står Uno med i din länk
    Senast redigerad av nyburgare den 2015-03-13 klockan 01:24.

Liknande ämnen

  1. Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 17:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss