Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: dvb-c usb tuner

  1. #21
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Vad gäller stöd för USB-tuners så kan det säkert variera stort beroende på vilken image man använder. Jag tror att Black Hole är den image som har stöd för flest USB-tuners.

    Vad gäller att köpa en mottagare som kanske inte passar om man ev. flyttar så finns ju alltid lösningen att köpa en Solo2 och använda den så länge det fungerar. Den dan man ev. behöver något annat går det säkert att sälja Solo2 beg. och köpa något annat istället.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Analoga kanaler kunde jag se via tv och inte med boxen.

  3. #23
    Åt VU+ boxarna lanseras snart deras egna DVB-T2/C usb tuner, Vu+ Turbo. (Om den inte redan finns ute). Rekommenderar annars Solo2 & blackhole.

    //J

  4. #24
    Färsking
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    22
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Tack för länkarna
    Tja, det går väl då, orkar inte kolla om PIP'n var på olika positioner/transponders.

    TS, Det enda vi vet om framtiden är att vi inte vet någonting.
    -"comhem/boxer" tja det kanske är cryptoguard eller dylikt dit du ev flyttar.
    Du kanske kan ha en selfsat på din franska balkong.
    Köp du en Solo2, idag kommer du att bli du nöjd med den, transcoding onthefly mm
    Är det nu comhem dit du ev flyttar kan du antagligen se det analoga grundutbudet med dongel, så länge det nu varar.
    Samt då använda Solo2 som en hyvsad mediaspelare.
    Nej framtiden är ju svår att veta, är därför jag vill kunna sätta i en usb tuner i den boxen jag vill ha för att lösa det mysteriet. Har idag en selfsat på min balkong, men det kan ju vara så att det står ett träd i vägen nästa gång.

    Citat Ursprungligen postat av ricki Visa inlägg
    Såg tråden kanske försent, men jag har använt usb c tuner på en solo2 för att kolla comhem, det fungerar utmärkt.
    Låter ju lovande, vilken modell på usb-stickan?

  5. #25
    Färsking
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    22
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Jussi10 Visa inlägg
    Åt VU+ boxarna lanseras snart deras egna DVB-T2/C usb tuner, Vu+ Turbo. (Om den inte redan finns ute). Rekommenderar annars Solo2 & blackhole.

    //J
    Verkar ju lovande!

    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Vad gäller stöd för USB-tuners så kan det säkert variera stort beroende på vilken image man använder. Jag tror att Black Hole är den image som har stöd för flest USB-tuners.

    Vad gäller att köpa en mottagare som kanske inte passar om man ev. flyttar så finns ju alltid lösningen att köpa en Solo2 och använda den så länge det fungerar. Den dan man ev. behöver något annat går det säkert att sälja Solo2 beg. och köpa något annat istället.
    Ja image får jag anpassa efter stöd isf.

    Det blir en solo2, får som du säger sälja den om det skulle vara så.

    tack för all hjälp!
    Senast redigerad av lallee den 2015-03-13 klockan 21:31.

Liknande ämnen

  1. Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 16:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss