Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Tvheadend continuity counter error på HD kanaler

  1. #1

    Tvheadend continuity counter error på HD kanaler

    Hej, när jag kollar på TV1 -,TV2 -, TV12 HD så får jag "artifacts" och kanalen pausas en snabb sväng och loggen säger: tvheadend[1219]: TS: STV090x Multistandard/Telenor: 10,903,000 kHz Vertical (No satconf)/SVT2 HD: MPEG2AUDIO @ #3171: Continuity counter error, 8 duplicate log lines suppressed. Inne i GUI'n till tvheadend får jag Bit Error Rate: 1480/s Uncorrected Bit Errors: 259.7999877929687/s, dom ändras hela tiden. Det är bara under dem här kanalerna jag har märkt att det händer. I vanliga mottagaren fungerar det och har testat ändrat net.core.rmem_max och wmem_max men fungerar ändå inte.. Tacksam för hjälp!
    Senast redigerad av Spao den 2015-03-11 klockan 22:55.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Spao Visa inlägg
    Hej, när jag kollar på TV1 -,TV2 -, TV12 HD så får jag "artifacts" och kanalen pausas en snabb sväng och loggen säger: tvheadend[1219]: TS: STV090x Multistandard/Telenor: 10,903,000 kHz Vertical (No satconf)/SVT2 HD: MPEG2AUDIO @ #3171: Continuity counter error, 8 duplicate log lines suppressed. Inne i GUI'n till tvheadend får jag Bit Error Rate: 1480/s Uncorrected Bit Errors: 259.7999877929687/s, dom ändras hela tiden. Det är bara under dem här kanalerna jag har märkt att det händer. I vanliga mottagaren fungerar det och har testat ändrat net.core.rmem_max och wmem_max men fungerar ändå inte.. Tacksam för hjälp!
    Står lite om detta på tvheadends forum, och där hävdar dom att det är dålig mottagning/svag signal.

    När jag körde mediaportal och windows så hade jag inga problem alls med hackig bild, men när jag började köra med linux och tvheadend så började detta.
    Min ide är att det har något att göra med linux/drivrutiner eller att tvheadend är känsligare mot störningar.
    Du kan ju börja med och se över din anläggning så att du har den bästa mottagningen du kan få.

    Jag upplever bara dom här störningarna på DVB-T sidan vilket iofs kan bero på att 3 tuners delar på en antenn. På DVB-S sidan har jag aldrig haft några problem, men där har jag å andra sidan bara 1 tuner.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    Testa att bocka ur bakgrundsscanning/ hitta muxar mm efter att du ställ in allt som du vill ha det.

Liknande ämnen

  1. TVHeadend
    Av bjornsson i forum HTPC
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2015-02-27, 16:16
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-10-18, 17:43
  3. Counter-Strike Source
    Av klas i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-09-25, 16:21
  4. Problem med Counter strike :(
    Av Anders_79 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-03-13, 10:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss