Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Fredag den 13'e.....Dm500HD V2 och DM500S gått hädan...

  1. #1

    Fredag den 13'e.....Dm500HD V2 och DM500S gått hädan...

    Skulle flasha om DM500 HD V2 med Open Tv via nätverket och det gick bra men sedan när CCCam lades in så blev det grön skärm och boxen startar om sedan hela tiden, tror den inte startar om lika "djupt" som när strömmen varit avslagen. Omöjligt att komma åt den via nätverket och provat lite olika versioner med dream up utan att resultat. Och hålls power knappen inne vid uppstart så händer inget och ingen grön text kommer upp som visar IPadress på skärmen så den förblir svart. Provat med både HDMI och Scart. Blir bild vid normal uppstart till den ska visa tv kanalen men då startar den om. Inte mycket att göra nånting åt eller?
    Sedan har jag en äldre DM500S som gett samma dag, Ger ingen spänning ut på LNB och troligtvis så har en transistor Q72 gett upp verkar det som så det går att fixa...

  2. #2

  3. #3
    Problemet var att man inte kom åt boxens nätverk och inte heller via usb ingången (service) för den startade om hela tiden så det hade inte funkat med beskrivningen som du länkade till. Men höll på och provade det mesta och till slut lyckades jag få kontakt med den och omflashningen gick bra med dreamup och nu funkar den men det gick bara några dagar innan den var sten död men det berodde på nätaggregatet och kondings byte gjorde susen, en konding som hade svällt upp och capacitansen var för låg. Funkar bra nu förutom det skorrande ljudet i vänster kanal på vissa HD kanaler...

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Bouquets och sattelit.xml från DM500HD till DM500S
    Av Grippen i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-20, 11:39
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 18:29
  3. Nu har det gått åt helvete vad f*an gör jag nu!
    Av 1000foting i forum DGStation
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 18:34
  4. Fredag!!
    Av pressvempa i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2003-12-05, 23:47
  5. Jag har gått vilse!!!!!
    Av Lilla frun i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 10:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss