Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Osync i text på inspelade prog

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    35
    Tackad
    3 gånger

    Osync i text på inspelade prog

    Någon som vet vad som finns att göra med osync i textningen på inspelade HD program (SVT1HD,SVT2HD,TV4HD)

    Det gäller t.ex en/ett svensk film/program där jag vill aktivera den svenska textningen. Textningen kommer 2-3 sek för tidigt.

    På SD kanaler har jag inte upptäckt samma problem.
    VU+Duo2, Black Hole 2.1.5 Spaun SUR 211F x2, Thor 0,8W, Astra 4,8E, Hotbird 13.0E, Astra 19.2E

  2. #2

    undertext

    Citat Ursprungligen postat av bello77 Visa inlägg
    Någon som vet vad som finns att göra med osync i textningen på inspelade HD program (SVT1HD,SVT2HD,TV4HD)

    Det gäller t.ex en/ett svensk film/program där jag vill aktivera den svenska textningen. Textningen kommer 2-3 sek för tidigt.

    På SD kanaler har jag inte upptäckt samma problem.
    Hej ! jag har en vu+ uno och hade samma problem. Men jag fixade detta genom att gå in i inställningar och sedan undertexter, klicka dig ner till "Fördröjning undertext när tidsykronesering saknas " och ändra tiden till 0,5 och det ska fungera

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    99
    Tackad
    2 gånger
    jag lånar tråden lite.

    jag är inne lite på samma problem, fast detta gäller uppspelning av från nas eller hårddisk, ibland så stämmer inte texten även där, finns d et något sync program som fungerar där?

  4. #4
    Jag hade problemet när jag spelade upp ifrån ext hårddisk. Och jag bara ändrade i " Fördröjning undertext när tidsykronesering saknas." och ändrade tiden.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    35
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av riclin Visa inlägg
    Hej ! jag har en vu+ uno och hade samma problem. Men jag fixade detta genom att gå in i inställningar och sedan undertexter, klicka dig ner till "Fördröjning undertext när tidsykronesering saknas " och ändra tiden till 0,5 och det ska fungera
    Jag har testat nu med det du föreslog och det blev bättre men ändå så är texten i osync.
    Texten kan komma upp till 2 sek före "snacket"
    Är det samma problem med alla image's?
    VU+Duo2, Black Hole 2.1.5 Spaun SUR 211F x2, Thor 0,8W, Astra 4,8E, Hotbird 13.0E, Astra 19.2E

Liknande ämnen

  1. Visa inspelade filmer på PC med text
    Av RolandS i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-04-16, 20:28
  2. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-05-15, 13:47
  3. textning på inspelade filmer
    Av sigge84 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 08:08
  4. Inspelade filmer försvinner
    Av MyB5 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 17:55
  5. Problem med inspelade filmer och CIFS
    Av pyttsen i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 05:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss