Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: Artikel: Kompilera OSCam under Windows

  1. #21
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bengus Visa inlägg
    hej jag kör windows 10 pro 64 och installerar cygwin64 Testade stänga av mitt virus program och köra allt som administratör. Installationen flyter på utan något fel medelande men resultatet blir detsamma
    försöker starta cygwin.exe då kommer fel medelande cygwin1.dll saknas ? skumt jag verkar inte få någon dll fil ?
    Prova att göra en sökning på datorn för att hitta filen cygwin1.dll. Det kan hända att den blivit installerad någonstans under Windows-mappen. Om du hittar den så prova att kopiera den och lägga en kopia i samma mapp som du har oscam.exe och se om det gör skillnad.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2012
    Inlägg
    46
    Tackad
    2 gånger
    hej hopp löste det hittade cygwin1.dll i bin mappen och kopierade den till usr/src/oscam-svn/Distribution och då funkade det :-) tack för hjälpen

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss