Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 42

Ämne: Testar Tvheadend istället

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    @bema ändra till matroska så slipper du allt problem med text. Bara om du kör ts som du måste trycka txt och hålla på med sidnr osv. Med matroska valt i tvheadend fixar Kodi alla typer av text från svensk tv, funkar både live och på inspelat. Du väljer text i menyn på samma sätt som i vilken film som helst när den spelas upp.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    tja nån som kan hjälpa med tvheadend.Har precis lyckats installera på ubuntu.En anna fråga jag har dvb-s sky star 2.När jag öppnar tvheadend web så syns det inte på TV adapter.istället så syns STB0899 nånting.ska det vara så?

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Jönke Visa inlägg
    @bema ändra till matroska så slipper du allt problem med text. Bara om du kör ts som du måste trycka txt och hålla på med sidnr osv. Med matroska valt i tvheadend fixar Kodi alla typer av text från svensk tv, funkar både live och på inspelat. Du väljer text i menyn på samma sätt som i vilken film som helst när den spelas upp.
    Du pratar om DVB-textning nu (eller textsub som den ibland kallas) ? Tror inte kodi vet vilken sida ev teletext finns på. Ja jag kör mkv och där finns mycket riktigt textning.
    TV server: Linux Fedora 16, Ubuntu 14.04 LTS
    TvHeadend 3.2.18/3.9.xxxx

    TBS6925 (Single DVB-S/S2)
    TBS6985 (Quad DVB-S/S2)
    Dish: Triax TD110, Inverto black ultra quad, 28.2 East

    TBS6284 (Quad DVB-T/T2)
    Ant: UHF 100 El Triax, dir N

    Client: HTPC with xbmc 13.2 (XBMCbuntu) etc

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    Tvheadend gör om teletext om du använder matroska så att du får med all text och inte behöver använda sid nr

    http://forum.kodi.tv/showthread.php?...483#pid1342483
    Jo sätter du svenska som valt text i huvudmeny i Kodi så får du svensk text på alla svenska kanaler från tvheadend . Vilket du inte får om du kör med ts från en Dreambox tex. Då får du bara dvb sub

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    n[n som har lyckats att installera skystar hd 2 linux driver pa ubuntu.Fattar nada

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sikerim Visa inlägg
    n[n som har lyckats att installera skystar hd 2 linux driver pa ubuntu.Fattar nada
    Nått jag lär mig angående linux är att man bör kunna googla lite på saker och ting. Är inte så jäkla svårt att googla på "skystar hd2 linux"

    "So far so good - the "Techni'Sat SkyStar HD2" is visible in Tvheadend as "STB0899 Multistandard"."

    http://www.linuxtv.org/wiki/index.ph...Sat_SkyStar_HD
    http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1888847

  7. #17
    Timeshift fungera bättre i Kodi 15 Alpha

    Jag får dock inte ordning på teletext subs fortfarande, har ingen aning om vad som strular.
    Kanske får prova en annan version av tvheadend

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av switchcore Visa inlägg
    Timeshift fungera bättre i Kodi 15 Alpha

    Jag får dock inte ordning på teletext subs fortfarande, har ingen aning om vad som strular.
    Kanske får prova en annan version av tvheadend
    Vilken version kör du?
    Jag upplever att 3.9.x fungerar bättre än senaste stable.

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    nu fick jag igång allt men vet inte resten.ser alla mina kanaler i mux.ska man öppna nån port på routern för att den ska fungera.

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av kaptenmorgan Visa inlägg
    Vilken version kör du?
    Jag upplever att 3.9.x fungerar bättre än senaste stable.
    Jag kör 3.9.2496~gd386ed0

Liknande ämnen

  1. TVHeadend
    Av bjornsson i forum HTPC
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2015-02-27, 17:16
  2. Tvheadend config
    Av Sneaky i forum HTPC
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-22, 19:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss