Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: EPG-problem med Motorolabox

  1. #1

    EPG-problem med Motorolabox

    Har sedan två år Medium 8 favoriter, och det har fungerat bra tills strax före jul 2014, då jag inte kunnat se EPG (programinfo) längre än ca 30 min framåt. Och ibland kommer EPG:n tillbaka när jag bläddrat fram ca 12 timmar, dvs det är ett tomrum och ibland visas EPG:n i ca 12 timmar och sedan är det tomt. Det skiljer också på olika kanaler och olika dagar.
    Dessutom är menysystemet väldigt långsamt och vid uppstart av boxen så visas bilen i slow motion en stund och ingen EPG går att se, samt efter en stund startar boxen om.

    Har provat min digitalbox Motorola VIP1903C i en annan lägenhet i mitt område, och det är samma fel. Har dessutom provat med en Samsung TiVo-box hos mig, och denna fungerar bra.
    Fick min Motorola-box utbytt för en vecka sedan till en likadan, men samma fel kvarstår med den nya och nu vill dem byta ut även den nya boxen.

    Enligt Comhem så känner dem inte till att någon annan haft mina problem, men jag misstänker att eftersom senaste firmware kom 8 dec. 2014, så kan det vara detta som är orsaken, dvs någon bugg.

    Jag bor i södra storstockholm. Är det någon annan som har liknande problem som mig?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    haha hade samma problem med deras jäkla motorola box seg och allt skit så ja bytte till en ci+ modul
    som ja satte i tv sen var det ok allt
    det är en jäkla skitbox seg som fan och värdelös

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    haha hade samma problem med deras jäkla motorola box seg och allt skit så ja bytte till en ci+ modul
    som ja satte i tv sen var det ok allt
    det är en jäkla skitbox seg som fan och värdelös
    Ok! Men konstigt att den inte var såhär för några månader sedan. Där jag antar att det beror på senaste firmwaren som kom 8:e dec. -14.
    När hade du boxen?

Liknande ämnen

  1. DM 7020 Flash problem,Kortläsar problem
    Av terv i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-09, 23:09
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-21, 00:55
  3. [LÖST] Problem att hitta kanaler (Comhem) + box problem
    Av kokice i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-06-23, 19:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss