Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 37

Ämne: Viasat HD kanaler fungerar ej (Astra 4.8E)

  1. #11
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    5000 för att nedgradera mjukvaran (<119) i boxen med andra ord?

    MVH
    FYP

    Näh, ny box med äldre FW

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    För ett år sedan ungefär så hade *eas >10 st till salu men efter att jag ställt några frågor blev det knäpptyst, 5000 låter dyrt.

    MVH
    Senast redigerad av _com_bort_ den 2015-04-05 klockan 22:51.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  3. #13
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    För ett år sedan ungefär så hade Deas >10 st till salu men efter att jag ställt några frågor blev det knäpptyst, 5000 låter dyrt.

    MVH
    Inte som att jag säljer... Sen är det ju slöseri med cash och tid att kirra en sån box då 090f:n nu är så pass gamla att de korten dör när som helst. Enda meningen att ha en sådan box nu är väl om man tänker knäcka 093e.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Inte som att jag säljer... Sen är det ju slöseri med cash och tid att kirra en sån box då 090f:n nu är så pass gamla att de korten dör när som helst. Enda meningen att ha en sådan box nu är väl om man tänker knäcka 093e.
    Det är väl en ganska trevlig hobby just själva experimenterandet och problemlösningen, som någon form av labyrint ibland.

    Google is your friend
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  5. #15
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Det är väl en ganska trevlig hobby just själva experimenterandet och problemlösningen, som någon form av labyrint ibland.

    Google is your friend
    Så länge det känns möjligt så är det trevligt.

    Google is not anyone's friend dessvärre gällande 093e. Men visst, någon får med all rätt motbevisa. Blir bara glad

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    57
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Så länge det känns möjligt så är det trevligt.

    Google is not anyone's friend dessvärre gällande 093e. Men visst, någon får med all rätt motbevisa. Blir bara glad
    093e är redan knäckt, och lösningen finns publikt.
    Gbox har stöd för både 093e kort samt ekpair,hwkey.
    Oscam har stöd för 093e kort med kräver en patch av källkoden för att stödja ekpair,hwkey. Denna patch har funnits ute i minst 3 år och finns bl.a. i kommentarerna här:
    http://www.streamboard.tv/oscam/ticket/2125

    /Runnerey

  7. #17
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Runnerey Visa inlägg
    093e är redan knäckt, och lösningen finns publikt.
    Gbox har stöd för både 093e kort samt ekpair,hwkey.
    Oscam har stöd för 093e kort med kräver en patch av källkoden för att stödja ekpair,hwkey. Denna patch har funnits ute i minst 3 år och finns bl.a. i kommentarerna här:
    http://www.streamboard.tv/oscam/ticket/2125

    /Runnerey
    Om du syftar på kodsnutten där så är den inte ens komplett och fungerar enbart för 090f. 093e använder helt andra nycklar. Jag fick inte igång ens 090f med Gbox så är tveksam på att den kan få igång någon HD överhuvudtaget förutom C More Fotboll & Hockey HD i Conax.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    57
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Om du syftar på kodsnutten där så är den inte ens komplett och fungerar enbart för 090f. 093e använder helt andra nycklar. Jag fick inte igång ens 090f med Gbox så är tveksam på att den kan få igång någon HD överhuvudtaget förutom C More Fotboll & Hockey HD i Conax.
    Aha okej, jag antog att koden fungerade för 093e då streamboard-tråden handlade om just 093e, men då hade jag tydligen fel.

    Angående Gbox tycker jag att det är underligt att det inte fungerade för dig, prova testa en nyare version av Gbox?
    Jag hämtade precis Gbox.net 2.2A 807E, och upptäckte att den i NDS/Videoguard-inställningarna utöver boxkey,hwkey,ekpair även har stöd för en 16 byte aeskey parameter. Om 093e-korten inte använder sig av hwkey,ekpair kan aeskey vara parnings-nyckeln som 093e korten använder?

    /Runnerey

  9. #19
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Runnerey Visa inlägg
    Aha okej, jag antog att koden fungerade för 093e då streamboard-tråden handlade om just 093e, men då hade jag tydligen fel.

    Angående Gbox tycker jag att det är underligt att det inte fungerade för dig, prova testa en nyare version av Gbox?
    Jag hämtade precis Gbox.net 2.2A 807E, och upptäckte att den i NDS/Videoguard-inställningarna utöver boxkey,hwkey,ekpair även har stöd för en 16 byte aeskey parameter. Om 093e-korten inte använder sig av hwkey,ekpair kan aeskey vara parnings-nyckeln som 093e korten använder?

    /Runnerey
    AESKEY utnyttjades av ett annat bolag. Minns nu inte vilket. Nycklarna för 093e är inte riktigt placerade på samma ställe tyvärr...

    Jag körde redan senaste Gbox och betan därefter 806 & 807. Bara för att configfilerna påstår en sak betyder det dessvärre inte att det fungerar. Gbox är hemlig programvara och kommer ut public enbart via läckningar. Mycket falsk info kan lätt tillkomma på det sättet.

  10. #20
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Rags32 , funkar GBox för att få igång C More Fotboll och Hockey HD eller är det bara som du tror att det kan funka med den koden i länken?
    Är nyfiken för misstänker att snart hela Canal digital kommer att försvinna på samma sätt som dom två kanalerna har gjort.

Liknande ämnen

  1. Hittar inga kanaler på Astra 4.8 (Viasat)
    Av Ille83 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-19, 18:59
  2. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-01-18, 23:35
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-12-15, 16:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss