Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 37 av 37

Ämne: Viasat HD kanaler fungerar ej (Astra 4.8E)

  1. #31
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Google har jag testat och det gav inte så mycket, sen tänkte jag att det är säkert fler som är nyfikna så därför tänkte jag att det kunde vara bra att ta det i forumet istället för PM, men eftersom det verkar vara lite hemligt så kanske man får ta det i PM.
    Google kanske funkar om man vet vad man ska söka på för att slippa en massa icke relevanta träffar.

  2. #32
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av juppe Visa inlägg
    Google har jag testat och det gav inte så mycket, sen tänkte jag att det är säkert fler som är nyfikna så därför tänkte jag att det kunde vara bra att ta det i forumet istället för PM, men eftersom det verkar vara lite hemligt så kanske man får ta det i PM.
    Google kanske funkar om man vet vad man ska söka på för att slippa en massa icke relevanta träffar.
    Folk måste tänka logiskt här. Man kan inte bara raljera ut lösningar hit och dit för hur man får tillgång till saker man normalt inte får. Det leder bara till att bolagen patchar upp allt. Så om lösningar inte skrivs i klartext då borde man förstå varför.

  3. #33
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Jag tar gärna ett PM ang sid link om nån vill dela med sig.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  4. #34
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    348
    Tackad
    10 gånger
    Är det <enable-service-linking>true</enable-service-linking> du menar och att då skulle helt plötsligt Hockey o Fotboll HD fungera utan att man har någon hw key?


    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Jaha folk visste redan om det. SID-länkning fungerar med C More Hockey HD och en annan kanal. Vet inte vilken... Har nämligen inte kunnat testa det då jag inte vet om någon emulator med den funktionen förutom CSP. Sen vet jag inte hur man får till CSP då den bara cachar 20 sek.

  5. #35
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Samma mystik som det är kring Viasat HD.. (trådens egentliga inriktning). Moderator, dela upp tråden?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  6. #36
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av mickeez Visa inlägg
    Är det <enable-service-linking>true</enable-service-linking> du menar och att då skulle helt plötsligt Hockey o Fotboll HD fungera utan att man har någon hw key?
    Nej... Sök DCWPlugin så kanske du hajar åtminstone teorin.

    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Samma mystik som det är kring Viasat HD.. (trådens egentliga inriktning). Moderator, dela upp tråden?
    Tycker mystiken är ickeexisterande numera. Om du nu inte syftar på 093e ifall du skådat HD med det kortet.

  7. #37
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Håller med rolrn, denna tråd har spårat iväg lite väl nu. Vill ni snacka vidare så kör i de trådar vi redan har om både viasat hd, canal digital hd och sid-linking i csp.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. Hittar inga kanaler på Astra 4.8 (Viasat)
    Av Ille83 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-19, 18:59
  2. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-01-18, 23:35
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-12-15, 16:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss