Nä det var skitenkelt, man fick lägga in "underworld" (tror jag den hette) operativsystemet på camen sen en softcam samt en configfil med N lines. För att göra detta behöver man ett "cas" eller "cas3" interface (usb).
Cas intefacet behöver man om man vill uppdatera mjukvaran eller ändra i softcamens conf, när man väl satt upp allt så behöver man det inte mer, jag har inte pillat med mina på över 2 år. Exakt likadant fungerar det med en diablo cam light fast den saknar wifi och måste ha eget kort. Just wireless/zigbee versionen vet jag inte, den har ju en egen basstation så den är egentligen mer som en smartwii/kortdelare och jag tror att man kan använda basstationen för att uppgradera/confa tillhörande cammar.
cas interfacet kan man även använda för att uppgradera magic, matrix, dragon och t-rex cammar. Man kan även byta mjukvara i viaccess "redcam" (orginalcam) för det har jag gjort så den funkar med boxers nyare viaccess.
Jag har ett cas-interface, en diablo light samt en diablo wifi liggande. pm:a om du e intresserad.
Enda felet med diablo wifi är att den startar och kopplar upp mot server så långsamt (nästan en minut innan man får bild när tvn vatt avstängd)