Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: diablo cam - wireless / Zig-Bee

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2014
    Inlägg
    42
    Tackad
    1 gånger

    diablo cam - wireless / Zig-Bee

    någon som vet något om denna sak?
    fungerar den med Viasat, Boxer eller CD?? eller går de att använda 2 kort samtidigt?

    http://www.diablocam.com/wireless.html

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av segemyhr Visa inlägg
    någon som vet något om denna sak?
    fungerar den med Viasat, Boxer eller CD?? eller går de att använda 2 kort samtidigt?

    http://www.diablocam.com/wireless.html
    Denna har jag aldrig testat men däremot så har jag 2 st Diablo cam wifi vilka funkar utmärkt. (ansluter till min oscam server via wlanet)
    Funkar med både viasat och canaldigital och alla andra system med för den delen. Enda felet är att de tar lite tid när man startar upp.
    Jag har aldrig testat att ha ett internt kort i camen men det bör fungera det med.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2014
    Inlägg
    42
    Tackad
    1 gånger
    tackar
    vet du om de är svårt att programmera?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Nä det var skitenkelt, man fick lägga in "underworld" (tror jag den hette) operativsystemet på camen sen en softcam samt en configfil med N lines. För att göra detta behöver man ett "cas" eller "cas3" interface (usb).
    Cas intefacet behöver man om man vill uppdatera mjukvaran eller ändra i softcamens conf, när man väl satt upp allt så behöver man det inte mer, jag har inte pillat med mina på över 2 år. Exakt likadant fungerar det med en diablo cam light fast den saknar wifi och måste ha eget kort. Just wireless/zigbee versionen vet jag inte, den har ju en egen basstation så den är egentligen mer som en smartwii/kortdelare och jag tror att man kan använda basstationen för att uppgradera/confa tillhörande cammar.
    cas interfacet kan man även använda för att uppgradera magic, matrix, dragon och t-rex cammar. Man kan även byta mjukvara i viaccess "redcam" (orginalcam) för det har jag gjort så den funkar med boxers nyare viaccess.
    Jag har ett cas-interface, en diablo light samt en diablo wifi liggande. pm:a om du e intresserad.
    Enda felet med diablo wifi är att den startar och kopplar upp mot server så långsamt (nästan en minut innan man får bild när tvn vatt avstängd)

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2014
    Inlägg
    42
    Tackad
    1 gånger
    fungerar det för viasat??

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Japp fungerar med alla system som en dreambox/softcam fungerar med

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    123
    Tackad
    3 gånger
    Hej!
    Jag går och funderar på att köpa diablo cam wifi och undrar hur pass stabilt det är förutom att det tar lite tid att starta upp

    Det blir ju trots allt ca 2000kr från satpro.se med diablo cam wifi och cas3 så skulle gärna vet om det är värt det

  8. #8
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Har aldrig provat det själv, men hört det precis som du säger att det tar lite tid innan den kommer igång. Sen har jag även hört att den är rätt seg i kanalbyten. Har som sagt inte provat det själv utan bara vad jag hört.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Det är som deas skriver, slöa kanalbyten. Med oscam fungera det men med en extern server inget vidare. Connected är allt du får.

    Mvh Kalle

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pazante Visa inlägg
    Hej!
    Jag går och funderar på att köpa diablo cam wifi och undrar hur pass stabilt det är förutom att det tar lite tid att starta upp

    Det blir ju trots allt ca 2000kr från satpro.se med diablo cam wifi och cas3 så skulle gärna vet om det är värt det
    Jag har en cas3 samt en diablocam light och en diablocam wifi du kan få köpa om du vill, varför jag säljer den ser du nedan.
    Diablocam wifi fungerar bra, dock har jag bara kört den mot en lokal oscam samt newcamd server. Seg uppstart om tvn gör ci-slotten strömlös när den står i standby detta är den största nackdelen enl mig. Kanalbyten är halvsega, ca 2-3s vid kanalbyte. Är du van vid en dreambox eller liknande så finns risken att du inte blir nöjd, dock kan kanalbytena snabbas upp om man tweakar sin cardserver så det blir låga svarstider. Jag använder min diablo wifi till min tv i köket numera efterhand som jag skaffat dreamboxar till övriga tv.

Liknande ämnen

  1. Diablo Wireless och TV3HD
    Av trtr i forum Canal Digital
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2017-12-11, 23:22
  2. wireless usb?
    Av cardiel i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-04, 22:24
  3. Wifi wireless
    Av khasim i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-30, 21:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss