Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Nya Kanaler CD 13 April

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    Dom nya HD kanalerna ersätter även BBC HD så den kommer inte finnas kvar där heller som jag förstått det iaf.
    Text från BBC pressmeddelandet
    "Available through DTH, DTT, cable and IPTV providers, BBC Brit and BBC Earth will be available in HD and sit alongside BBC Lifestyle and BBC HD across the Nordic market.
    They will replace BBC Entertainment and BBC Knowledge."

  2. #12
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Leatherface är du säker på det.

    Jag läste om att BBC HD inte försvinner som kanal, men den kanske slutar distribueras i norden. Trist i alla fall, HD kanalerna är ju något man ska ha kvar, fast det kanske är några andra faktorer som påverkar detta som vi inte känner till. Undra om det är CD som skrivit fel eller om som valt att blocka bort BBC HD också.

    En annan rolig notering är dock (som jag ska maila och klaga på).

    Travel Channel HD, heter fortfarande "Vi Tipsar" som kanal i kanallistan på boxen, börjar bli lite trött på det. Tycker det är dags nu att fixa detta.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Den fortsätter finnas säkert utanför Norden.
    Det är ju BBC som valt och göra dom här ändringarna så inte så mycket och göra åt.
    Men som sagt jag kan ju ha fel.
    "Vi Tipsar" är ju kanalen där dom tipsar om nya kanaler så det är väl inget fel där.
    Den borde sändas dubbelt mao där den finns på annat ställe med rätt namn.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    BBC HD kommer att vara kvar hos ComHem, BBB och Sappa

    BBC HD kanalplatsen på 12.015 H kommer att tas över av BBC Earth. Kanalen kommer till sommaren att flytta till Thor 7, om uppskjutningen går som den ska nästa vecka

    BBC HD finns kvar på Thor 5 11.389H för distribution till kabelnät och Östeuropa

  5. #15
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Leatherface, aha, ok, för jag kör ju med orginalboxen (den vita) och det är lite störande, då borde dom kanske flytta om så att den hamnar långt ner i listan och den riktiga namnet "Travel Channel HD" står där. Men jag är osäker på om det du säger är rätt, vad jag vet finns det bara EN kanalplats med den kanalen på.

    Tidigare hetta den "Travel Channel", sedan försvann den och blev en HD kanal, det var då dom bytta namnet till "Vi Tipsar" sedan har det hängt kvar.
    Eller är det jag som har helt fel nu ?

    Men hur som helst, irriterande att BBC HD tas bort, dom kunde ju låtit den ligga kvar (alltså inte CD utan BBC som har beslutat detta tror jag).

    Vi får de vad som händer.

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Travel Channel HD ska ligga på kanalplats 23 och Vi tipsar på kanalplats 6.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    BBC BRIT HD: DVB-S2 11341V 25000 3/4 8PSK

    BBC EARTH HD: DVB-S2 12015H 30000 3/4 8PSK

    beson
    Clarke-Tech ET9000HD x 2 | Raspberry PI

  8. #18
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Leatherface, kollade nu.

    Tydligen är "Vi Tipsar" på kanalplats 7 i vita orginalboxen "Travel Channel HD" på kanalplats 23 men vad är "vi tipsar" för något, är det en kanal som CD kör själva där man väljer att skicka ut lite valfria program eller andra kanaler. Finns det info om det på någon sida. Känns ju lite märkligt att man kallar den för "Vi Tipsar". Borde inte den kanalen heta något annat CD TV13 eller liknande.

    Jag får in båda kanalerna, enda som saknas nu är ju BBC HD, men jag kan leva utan den, hade iofs varit skönt om CD till slut kunde FIMPA bort en del SDTV kanaler som man sänder parallellt med HD kanaler, känns som det är ganska onödigt numera då man kan titta på HD kanaler på en SDTV ändå.

    Fortfarande besviken på varför CD inte kan inkludera "discovery world" i familjepaketet. Och att man inte kör ut EuroNews från satelliten. Sedan tycker man ju att CD skulle kunna byta kanaler med Viasat, så om Viasat fick TV12 kunde CD få TV10.

    Fast det sjukaste är ju att TV6 inte kan skickas ut i CD paketet när den ändå finns i marknätet.

  9. #19
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    "Vi tipsar" visar blandade program från bl.a. History Channel, H2 och Travel Channel m.fl.
    Ej program från Discovery, Animal Planet m.fl. (SBS-kanaler).

    Kanalen dök upp (ner?) i samband med att H2 kom till.

    Kanalen ligger på plats 6 hos CD. men där har jag marksänd TV6 istället..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  10. #20
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    rolrn, aha tack för det, då förstår jag vad det är för kanal, måste ha blandad ihop den med andra kanaler.

    Annars funkar dom nya kanalerna för mig, fast jag har problem med parabolen, måste montera om den för kanalerna tappas när det blåser, pga parabolen inte sitter fast ordentligt.

Liknande ämnen

  1. Kanaler som kräver HD-box från den 30 april
    Av Fraggler i forum Canal Digital
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-05-01, 17:28
  2. Vu+ Solo2-kloner i april?
    Av Raskus i forum Vu+
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-03-24, 06:02
  3. För mycket april skämt
    Av karl48 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-01, 19:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss